تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری دانش آموزان

دسته بندی :مقالات 3 ژانویه 2023 info@sfmehr.com 347
درس دادن موزگار و تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری دانش آموزان

مدرسه مانند خانه دوم برای دانش آموزان محسوب می شود. تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری دانش آموزان بسیار زیاد است، زیرا هر دانش آموز مدت زمان زیادی را روی نیمکت مدرسه سپری می کند. بنابراین از مهم ترین مکان ها به حساب می آید. زمان زیاد برای نشستن بر روی نیمکت مدرسه یکی از دلایل خستگی بدن در دانش آموزان می باشد.

 استفاده از نیمکتی اصولی برای دانش آموزان در جلوگیری از خسته شدن آنان تاثیرگذار خواهد بود. دانش آموزان بر اثر بی تحرکی، نشستن زیاد بر نیمکت مدرسه، نداشتن خواب کافی، تکلیف و کار زیاد و حتی داشتن استرس، خسته و بی حوصله می شوند.

نمایی از کلاس 12 نفره

تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری و خسته نشدن بدن دانش آموزان

با توجه به اینکه تیپ بدنی و رشد دانش آموزان با وجود سن بلوغ آن ها، متفاوت خواهد بود و اینکه نیمکت ها اغلب راحت و با دوام نیستند باعث خسته شدن دانش آموزان می شوند.

یکی از چالش هایی که مدرسه ها باید به آن توجه داشته باشند انتخاب نوع میز و صندلی و کمد رختکن فلزی برای نگهداری وسایل شخصی دانش آموزان خواهد بود.

انتخاب نیمکت قابل تنظیم، راحت و بادوام می تواند فرصتی برای جلوگیری از خسته نشدن دانش آموزان در کلاس و تمرکز بالا برای آن ها را فراهم آورد.

تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری در تنظیم بودن نیمکت ها بوده این فرصت را برای دانش آموزان به وجود می آورد که آن را متناسب با شرایط جسمی، قد و هیکل خود تنظیم کرده و فضای راحتی برای آنان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: 4 کسب و کاری که باید از کمد لباسی پرسنل فلزی استفاده کنند

محیطی کاربردی برای دانش آموزان

از آنجا که مدرسه محیطی جهت آموزش و یادگیری برای کودکان و نوجوانان است، بنابراین به قصد ایجاد راحتی و تمرکز آن ها به وسایلی با قابلیت کاربردی و حمایتی نیاز خواهد بود تا احساس ناراحتی و ناامنی از آن ها دور بوده و متمرکز به درس خود بپردازند.

نیمکت هایی با ماهیت انعطاف پذیر و ارگونومیک که می توانند از حرکت های مختلف بچه ها و وضعیت بدنی آن ها مانند خم شدن پشتیبانی کنند، از ضروری ترین وسایل مدرسه به حساب می آیند.

صندلی های ارگونومیک برای وضعیت بدنی و نشستن دانش آموزان و همچنین قابلیت حمل آسان که به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابجا شوند.

نیمکت دونفره که در قسمت جلوی نیمکت قستی برای نیکه نفرات جلوی در نظر گرفته شده است

نیمکت مدرسه سبک وزن

تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری و کلاس های درسی پویا تر، استفاده از نیمکت هایی  سبک، قابل حمل و انعطاف پذیر با توجه به تغییر سبک تدریس از بهترین انتخاب ها محسوب می شوند. استفاده از صندلی سبک و قابل حمل در رفت و آمد راحت تر برای معلمان و دانش آموزان و همچنین داشتن کلاسی پویا تاثیر گذار خواهد بود.

نیمکت هایی قابل تنظیم، انعطاف پذیر و قابل حمل در کلاس هایی با سبک یادگیری سازگار و پویا برای رفت و آمد و ایجاد فضایی باز برای تغییر سبک تدریس کلاس های درس آزاد مورد استفاده می باشد.

تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری بهتر درس

از آنجا که چیدمان نیمکت مدرسه متناسب با سلیقه و راحتی همه دانش آموزان کار دشواری خواهد بود، روش تدریس در همه کلاس ها یکسان نبوده و ممکن است نیاز به جابجایی صندلی ها و همچنین دانش آموزان باشد و بسته به موضوع های متفاوت سبک یادگیری نیز متفاوت می باشد.

 در نظر گرفتن صندلی های متنوع برای کلاس های مختلف از نکاتی است که می توان به آن توجه داشت. از محبوب ترین چیدمان ها برای دانش آموزان جفت کردن نیمکت ها و کار به صورت گروهی دو نفره می باشد.

 مدیریت کردن دانش آموزان به صورت مستقل یا در گروهی دو نفره آسان تر از گروهی چند نفره خواهد بود. چیدمان ردیفی مرتب نیمکت مدرسه، برای بعضی از کلاس هایی که کار آن ها به صورت جداگانه است ایده آل می باشد.

 اینگونه، دانش آموزان بر روی کار خود تمرکز کرده و به تماشا یا صحبت با یکدیگر نمی پردازند. از مناسب ترین چیدمان ها برای امتحانات نهایی، میان ترم و ترم، آرایش ردیفی مرتب صندلی ها است. به صورت یک یا دو نفره در این نیمکت ها نشسته و در زمان هایی مانند ارائه، کنفرانس و یا تماشای نمایش به دانش آموزان امکان تمرکز بالا و یادگیری بیشتری می دهد.

2 دانش آموز بر روی نمکت های تک نفره نشسته اند

چیدمان نیمکت برای کلاس های متفاوت

تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری و چیدمان آن در صورتی که هدف مدرسه محیطی راحت و برآورده کردن نیاز های یادگیری دانش آموزان باشد و از آنجا که سبک یادگیری دانش آموزان با هم متفاوت بوده.

 برخی علاقه به کار گروهی و دیگران کار مستقل را ترجیح می دهند، می توان چیدمان صندلی ها را به گونه های مختلفی در یک کلاس انجام داد، زیرا چیدمان مناسب صندلی ها می تواند در یادگیری کودکان و نوجوانان بسیار تاثیر گذار باشد.

 همچنین از نیمکت هایی با قابلیت جدایی میز از صندلی، استفاده کرد و در مواقع نیاز به میز، آن را برداشته و به کار برد. با این روش دانش آموزانی که تمایل به کار و ارائه مستقل دارند، می توانند به راحتی نیمکت خود را جا به جا کرده و دور از دیگران بنشینند.

استفاده از این نیمکت های انعطاف پذیر علاوه بر تمرکز دانش آموزان بر روی کار خود، به آن ها اجازه تعامل و ارتباط با دیگران را داده، همچنین می توانند دنیای امروز را درک کرده، مهارت هایی مانند خلاقیت، همکاری، انعطاف پذیری، تعامل و حل مسئله را کسب کنند.

 علاوه بر این به معلمان این امکان داده می شود که انواع نیاز ها و روش های یادگیری دانش آموزان خود را درک کنند، همچنین میتوانید با خرید کمد بایگانی و قرار دادن آن در هر کلاس فضای برای نگهداری مدارک، برگه های امتحانی دانش آموزان و… کار معلم ها و یا استاد ها را در نگهداری اطلاعات دانش آموزان راحت تر کنید.

انواع نیمکت مدرسه و تاثیر آن در یادگری

کلام آخر

کلاس و مدرسه از جمله محیط آموزشی است که باید به فکر راحتی و سلامت دانش آموزان باشد. استاندارد و مناسب بودن  تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری از موارد ضروری خواهد بود؛ با توجه به این که دانش آموزان ساعات زیادی را در مدرسه می گذرانند و بر روی این نیمکت ها می نشینند.

متناسب نبودن آن ها می تواند مشکلاتی مانند کمردرد، گردن درد و مشکلات تنفسی ایجاد کند، که در نتیجه باعث گردش خون ضعیف، تمرکز پایین و احساس خستگی و تنش در آنان می شود. بنابراین انتخاب نیمکتی مناسب از جمله نکات حیاتی در مدرسه و شرایط آموزش و یادگیری دانش آموزان می باشد.

منبع

Popcornfurniture, inspaceschoolfurniture

صنایع فلزی مهر

سوالات متداول

  • آیا رنگ نیمکت در یادگری تاثیر می گذارد ؟

بله، رنگ ها تاثیر شگرفی زیاد بر یادگیری، رفتار و خلاقیت دانش اموزان دارد.

  • ابعاد استاندارد نیمکت مدرسه چه مقدار است ؟

معمولا طول این نیمکت ها 90 سانتی متر و ارتفاع نشیمنگاه آن ها 35 سانتی متر است.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0