3 مدل رنگ کمد بایگانی که نمیشناسید!

دسته بندی :کمد بایگانی, مقالات 19 فوریه 2023 info@sfmehr.com 227
انواع کمد باگانی که باید بشناسید

توجه به رنگ کمد بایگانی، از مهم ترین عواملی است که باید هنگام خرید کمد بایگانی در نظر بگیرید. یکی از نکات کلیدی برای سازماندهی یک دفتر اداری، تهیه کمد بایگانی کارآمد است. در یک بررسی تحقیقاتی 49 درصد از کارکنان اداری گفتند که زمان زیادی را برای پیدا کردن اسناد صرف می کنند.

 تصور کنید وقتی آن کارمندان زمان زیادی را صرف یافتن گزارش یا قرارداد کنند، چقدر بازدهی کار شرکت پایین می آید. اولین قدم برای راه اندازی یک سیستم بایگانی، یافتن کمد بایگانی مناسب بوده که مطابق با نیازهای شما باشد. البته بسیاری از صنایع، بیشتر به سمت سیستم های بدون کاغذ حرکت می کنند.

با این حال برخی از بخش ها و شرکت ها همیشه باید نسخه های فیزیکی را بایگانی کنند. چگونه می دانید که کدام کمد بایگانی از نظر اندازه، جهت گیری، امنیت و حتی ظاهر، برای شما بهترین است؟ شما باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید.

اگر کمد بایگانی شما فضای قابل توجهی را در دفتر اشغال می کند، ظاهر آن بسیار مهم می باشد. در این مطلب ما قرار است به طور کامل درباره انواع رنگ های کمد بایگانی صحبت کنیم. با استفاده از این راهنمای مفید، می توانید در کمترین زمان انتخاب های رنگ کمد بایگانی خود را محدود کنید.

انواع رنگ کمد بایگانی

کمد بایگانی چوبی

1. رنگ چکشی

رنگ چکشی یک نوع رنگ صنعتی اصلاح شده مبتنی بر رزین آلکیدی است. شما می توانید آن را برای هر نوع فضای کاری یا حتی منزل استفاده کنید. هنگامی که این رنگ روی سطوح پرس اعمال می شود، اثری شبیه به آهن چکش خورده از خود به جای می گذارد.

به همین دلیل به این نوع رنگ، چکشی می گویند. یکی از مزایای آن، چسبندگی عالی به فلز پس از رنگ آمیزی است. در نتیجه، الگوهای یکنواختی روی سطح ایجاد می کند. به علاوه این رنگ گرد و غبار کمتری جمع کرده و برای فضای کاری شلوغ بسیار ایده آل است. رنگ چکشی به خوبی به سطوح تمیز شده می چسبد.

کاربرد های دیگر این رنگ کمد بایگانی، در رنگ آمیزی مبلمان آهنی، نرده های فلزی، کابینت ها، صفحه های آهنی، درب های ضد سرقت و … است.

بیشتر بخوانید: تفاوت کمد بایگانی فلزی و کمد چوبی

2. رنگ کوره ای مایع

پوشش هایی که در اثر حرارت کوره، تثبیت و خشک می شوند، به رنگ های کوره ای معروف هستند. رنگ های کوره ای، جلا، درخشش و محافظت عالی را ایجاد می کنند. به همین علت است که به عنوان رنگ کمد بایگانی استفاده می‌ شوند. این رنگ در برابر مواد شیمیایی، آب، پاک کننده ها و سایر مواد مقاوم است.

این پوشش شیمیایی، پس از اسپری شدن بر روی کمد بایگانی، هنگام گرم شدن، سخت و یکپارچه می شود. مقاومت بالای رنگ کوره ای در برابر مواد شوینده، رطوبت و ضربه، یکی از ویژگی های مهم آن است. رنگ ساخته شده به صورت مایع در کوره، به عنوان رنگ کوره ای مایع شناخته می شود.

این رنگ ها در مقایسه با رنگ های دیگر مقرون به صرفه تر هستند. آنها با وجود قیمت مناسب، دارای کیفیت عالی می باشند. علاوه بر این، در برابر تاثیرات داخلی و خارجی فوق العاده مقاوم هستند.

یک کمد بایگانی با رنگ کوره ای

3. رنگ کوره ای پودری

کمدهای بایگانی فلزی باید مراحل چربی زدایی، زدودن زنگ زدگی و اعمال لایه آستر را پس از ساخت، طی کنند. بدین صورت چسبندگی رنگ بهتر شده و پوشش مناسبی بر روی سطح فلزی کمدهای بایگانی ایجاد می شود.

بسیاری از محصولات فلزی از جمله کمدهای بایگانی به دلیل اهمیت بالای خود، باید حتما در برابر خوردگی مقاوم باشند. مزایای رنگ کوره ای پودری که به عنوان رنگ کمد بایگانی استفاده می شود، به شرح زیر است:

  • مقاومت بالا
  • دوام
  • عمر طولانی
  • استحکام
  • عدم تغییر حالت در برابر شرایط جوی
  • جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط زیست
  • پوشش دهی بالا
  • ضخامت یکنواخت
  • عدم ایجاد حساسیت

برای خرید با کیفیت ترین میز ها و نیمکت مدرسه، به صفحه ی خرید نیمکت مدرسه مراجعه نمایید.

فردی در حال چک کردن رنگ کمد بایگانی

جمع بندی

در این مقاله انواع رنگ کمد بایگانی مورد استفاده در ادارات، منازل و سایر محیط های کاری را با هم مقایسه کردیم. هر کمد بایگانی، کاربرد و عملکرد متفاوتی دارد. برخی از آنها مجهز به فضای ذخیره سازی بزرگ هستند، در حالی که برخی دیگر به راحتی قابلیت جابجا شدن دارند.

 باید قبل از خرید یک کمد بایگانی جدید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. انتخاب رنگ باید با توجه به شرایط محیطی و فضای کار صورت گیرد. همچنین باید به رنگ دکوراسیون دقت داشته باشید. پس از آشنایی با کمد بایگانی و کاربرد آن، می توانید برای تهیه بهترین نوع کمدهای بایگانی به سایت ما مراجعه کنید.

در این صورت با انتخاب لوازم اداری ارگونومیک، فضای کاری خود را پربارتر خواهید کرد. شرکت صنایع فلزی مهر، یکی از تولیدگنندگان مجرب محصولات فلزی اداری و مناسب محل کار است.

سوالات متداول

  • کمد های بایگانی چند نوع رنگ کوره ای دارند؟

کمد های بایگانی، دارای دو نوع رنگ کوره ای هستند که شامل رنگ پودری و رنگ مایع می شود. رنگ کوره ای به الکترواستاتیک نیز معروف است.

  • چرا قیمت کمد بایگانی چوبی از قیمت کمد بایگانی فلزی بیشتر است؟

کمد های چوبی به دلیل مدرن و شیک بودن قیمت های بیشتری دارند. درصورتی که کاربرد کمد های فلزی بیشتر بوده، فضای بیشتری در اختیار داشته و مقاومت بیشتری دارند.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0