6 مدل قفل کمد بایگانی که نمیشناسید!

دسته بندی :کمد بایگانی, مقالات 6 مارس 2023 info@sfmehr.com 476
یک قفل برای کمد بایگانی

قفل کمد بایگانی، مهم ترین قسمت هر کمد می باشد. کمد بایگانی برای سازماندهی و ذخیره سازی ایمن مدارک و اسناد تولید شده است و در دفاتر به وفور استفاده می شود. همانطور که گفته شد در این کمدها اسناد و مدارک مهم گنجانده می شود بنابراین باید برای ایمن سازی مدارک کمد را با استفاده از قفل کمد بایگانی ایمن قفل کرد.

برای کمد های فایل و کمد های بایگانی قفل های زیادی طراحی شده و بر اساس تکنولوژی به کار رفته در آن‌ ها دارای قیمت های مختلفی هستند. همچنین این قفل ها  می توانند به صورت الکترونیکی یا مکانیکی و حتی به شکل کاملا معمولی و ساده باشند‌.

صرف نظر از این که این قفل ها به صورت الکترونیکی ارائه شده‌ اند در دو نوع کلید و بدون کلید موجود می باشد که افراد می توانند بسته به میزان  بودجه خود یکی از انواع این قفل ها را خریداری کنند.

برای این که کمد های بایگانی امنیت بیشتری داشته باشند باید از سیستم های امنیتی پیشرفته تری استفاده کنید. از بهترین سیستم های امنیتی برای بخش بایگانی شرکت ها سیستم های کنترل از راه دور هستند. البته تعویض قفل های کمد بایگانی به صورت هر چند وقت یکبار ضروری است.

یک قفل قدیمی ساده

انواع قفل کمد بایگانی

برای خرید یک قفل مناسب برای کمد بایگانی خود، ابتدا باید با انواع قفل آشنا شوید. اگر هم که هنوز کمدی ندارید، می توانید با خرید کمد اداری، پرونده ها، اسناد و مدارک خود را مرتب کنید و همچنین فضای کاری منظم تر داشته باشید. به علاوه دسترسی شما به اسناد خود بسیار آسان تر خواهد بود.

قفل کمد بایگانی ساده

از قفل های رایجی که در گذشته برای حفاظت از اسناد و مدارک بایگانی استفاده می شده است، قفل های ساده هستند. قفل کمد بایگانی ساده، در گذشته به وفور استفاده می شده است اما امنیت چندان زیادی نداشته است. به همین خاطر امروزه مدل های جدیدی از قفل های کمد طراحی شده اند. قفل های ساده به صورت آویز دار یا مدل های دیگر موجود هستند که برای بازگشایی و قفل کردن آن ها نیاز به کلید فیزیکی دارید.

قفل کمد بایگانی رمزدار

در کمد هایی که در آن ها وسایل و اسناد و مدارک مهمی تعبیه شده باید از قفل هایی با ایمنی بالاتر استفاده کرد. قفل های رمزدار یک نوع قفل هوشمند هستند که امنیت کمد های بایگانی را بالا می برند و برای باز کردن آن ها فقط باید چند رقم رمز را وارد کنید. بنابراین برای باز کردن این قفل ها هیچ نیازی به حمل کردن کلید فیزیکی ندارید.

قفل کمد بایگانی به صورت کلیدی

قفل کمد بایگانی گاوصندوقی

قفل کمد بایگانی گاوصندوقی، از بهترین قفل های ضد سرقت می باشد که سطح امنیتی آن بسیار بالا است. همچنین این قفل ها به دلیل این که شبیه به قفل های ضد سرقت گاوصندوق ساخته می شوند بر روی آن نام قفل گاوصندوقی را نهاده اند.

قفل های گاوصندوقی انواع مختلفی دارد و در مدل قفل ترکیبی و معمولی تولید شده اند. نوع کلید در قفل گاوصندوقی معمولی امنیت بالایی دارد. همچنین امنیت قفل گاوصندوقی ترکیبی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: انواع کمد اداری 

قفل کمد بایگانی سوییچی

قفل های سوئیچی از متداول ترین قفل ها می باشند که در گذشته هم کاربرد زیادی برای نگهداری از اشیا و اسناد و مدارک درون کمدها داشتند. این قفل ها هم دارای یک کلید ظریف و کوچک هستند که برای بازگشایی و قفل کردن درب کمد مورد استفاده قرار می گیرند.

جنس بدنه این قفل ها از برنج و فولاد درست شده تا در برابر ضربات مقاوم باشند. همچنین در سایز های مختلفی تولید شده است. این قفل ها هر کدام دارای یک کلید جداگانه می باشند و کلید هر قفل با یکدیگر تفاوت دارد و نمی توان با یک کلید درب تمام کمد ها را باز کرد.

یک کمد فایل رمز دارقفل کمد بایگانی گلنگدنی

به قفل های گلنگدنی قفل کشویی هم گفته می شود که به صورت کشویی باز و بسته می شود. قفل ها گلنگدنی دارای یک میلگرد و خزینه فلزی می باشد. کاربرد این قفل ها بیشتر در مراکز نظامی و محیط های کارگاهی می باشد.

قفل کمد بایگانی دیجیتالی

قفل کمد بایگانی دیجیتال، یک راه حل امنیتی برای نگهداری از اسناد و مدارک مهم در کمد بایگانی شما است. قفل دیجیتالی همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از جریان الکترونیکی درب را باز و بسته می کند و به آن قفل هوشمند نیز گفته می شود.

در این قفل ها از فناوری هوشمند یا همان فناوری دیجیتال استفاده شده است و به صورت الکترونیکی پیام را دریافت کرده و قفل درب را باز می کند.

همچنین می توانید به صورت غیر مستقیم و از را دور بر روی آن نظارت و کنترل کنید. در زندگی مدرن امروزی استفاده از قفل های ساده و سنتی دیگر قدیمی شده است و برای امنیت فضا یا کمد های حاوی اسناد و مدارک، باید از قفل های پیشرفته مانند قفل الکترونیکی استفاده کرد.

یک کمد بایگانی با قفل دیجیتال

نکات مهم در خرید قفل کمد بایگانی دیجیتالی

از بهترین انواع قفل ، قفل دیجیتال است‌. رعایت نکات مهم در خرید قفل های دیجیتال اهمیت زیادی دارد. بهتر است به سراغ خرید بهترین قفل های دیجیتال بروید و قفلی را خریداری کنید که کیفیت و مقاومت بالایی دارد.

قفل های دیجیتال دارای مغزی ضد سرقت هستند و خیال افراد را از بابت امنیت راحت می کنند. همچنین دارای قابلیت تشخیص چهره، رمزدار و کارتی می باشند تا امنیت بهتر و بالاتری ارائه دهند.

قفل های دیجیتال دارای مکانیزم پیشرفته تری هستند و در برابر فشار مقاومت بیشتری نسبت به قفل های معمولی از خود نشان می دهند. این قفل ها در برابر شک الکترونیکی تا 30 هزار ولت مقاوم هستند و به شکل کاملا استاندارد و سخت طراحی شده اند.

مزیت های استفاده از قفل های پیشرفته دیجیتال

طراحی منحصر به فرد این نوع قفل ها موجب شده خیلی سریع توجه افراد را به سمت خود بکشانند،‌ چرا که این قفل علاوه بر داشتن ضریب امنیتی بالا قابلیت های پیشرفته و مدرن دیگری نیز دارد.

قفل های دیجیتال مجهز به سیستم اعلام حریق می باشد همچنین قابلیت اتصال به سیستم های امنیتی را نیز دارد. این قفل ها را می توان از طریق تلفن همراه از راه دور کنترل نمود و مصرف انرژی این نوع قفل ها بهینه است.

اهمیت استفاده از قفل های پیشرفته به جای قفل های ساده و قدیمی

قفل های ساده و معمولی دارای معایب بسیار زیادی هستند به طوری که امروزه در عصر مدرن استفاده از آن ها بسیار محدود شده است. این قفل ها را می توان به راحتی دستکاری کرد تا به راحتی به اطلاعات درون کمد بایگانی دسترسی یافت. امروزه برای امنیت بخش بایگانی قفل های دیجیتال یا رمز دار جایگزین قفل های ساده و معمولی شده اند.

 در کمد های بایگانی اطلاعات محرمانه و مهمی ذخیره شده و قفل های رمزدار و قفل های دیجیتال کمک می کنند افراد غیر مجاز نتوانند درب کمد های بایگانی را باز کنند

https://sfmehr.com/1010-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/
آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

  1. آواتار JavadJavad گفته؛
    11:41 2023/05/11

    سلام وقت بخیر ایا کمد بایگانی برای ادارات موجود دارید؟

    • آواتار fatemehfatemeh گفته؛
      10:56 2023/05/14

      سلام وقت شما هم بخیر
      بله، کمد بایگانی در انواع و اقسام مدل ها موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0