3 ویژگی مدرسه خوب که باید بدانید

دسته بندی :مقالات 23 ژانویه 2023 info@sfmehr.com 189
تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه خوب

نیمکت مدرسه یکی از مهم ترین ویژگی مدرسه خوب است که به طور مستقیم بر روی سلامت و کیفیت آموزش تاثیر گذار می باشد. مدارس باید طبق اصول و فاکتورهای خاصی طراحی شوند تا دانش آموزان بتوانند در محیطی کاملا راحت شروع به یادگیری مباحث جدید کنند.

مدرسه خوب محیطی نشاط آور و فضایی علمی است و به انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات ضروری نظیر میز و صندلی، تخته، نیمکت، کمد بایگانی و… مجهز می باشد. در طراحی و ساخت محیط مدرسه، باید به سلامت روان و جسم دانش آموزان توجه کرد.

1. داشتن نیمکت مدرسه استاندارد

قبل از این گفتیم که نیمکت مدرسه، مهمترین ویژگی مدرسه خوب است. طراحی نیمکت اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا دانش آموزان شش تا هشت ساعت زمان خود را در مدرسه می گذرانند. بنابراین نیمکت ها باید کاملا استاندارد باشند تا به کمر و گردن کودکان آسیب وارد نکنند.

محیط های آموزشی باید ارگونومی و استاندارد طراحی شوند تا دانش آموزان بتوانند در محیطی کاملا راحت درس بخوانند.

نمایی از یک کلاس و نیمکت مدرسه

نیمکت و صندلی از ضروری ترین اقلام برای ایجاد محیط آموزشی مناسب هستند. امکانات آموزشی استاندارد و راحت سبب افزایش تمرکز در یک محیط آموزشی می شود. به همین دلیل در طراحی محیط های آموزشی باید راحتی کودکان و دانش آموزان را مد نظر قرار داد.

اغلب نیمکت ها با جنس ام دی اف ساخته می شوند. این تجهیزات در انواع مختلفی وجود دارند و در طراحی های دو نفره، سه نفره، چهار نفره و اغلب پنج نفره تولید می شوند. انتخاب مبلمان مدرسه ساده نیست و باید جنبه های مختلف را مد نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه

در ادامه آشنایی با ویژگی مدرسه خوب، باید در نظر بگیرید که نیمکت های مدرسه باید جنس خوبی داشته باشند تا به مرور زمان مستهلک نشوند. دانش آموزان باید با نشستن بر روی این تجهیزات احساس راحتی کنند. نیمکت های سه نفره باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا حداکثر سه دانش آموز را در خود جای دهند.

محصلان باید برای انجام کارهای خود فضایی جادار داشته باشند و بتوانند به راحتی در کنار دو دانش آموز دیگر از نیمکت استفاده کنند. نیمکت های سنتی از چوب و فلز ساخته می شوند. این محصولات خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند.

وجود تجهیزات ارگونومیک در مدرسه سبب می شود تا دانش آموزان بتوانند در محیط آموزشی احساس راحتی کنند. انتخاب تجهیزات مدرسه باید طوری باشد که راحتی و سلامت دانش آموزان در اولویت قرار گیرد. امروزه برخلاف گذشته طراحی و ساخت این تجهیزات با توجه اندازه و آناتومی بدن انسان ها انجام می گیر‌‌د.

یک دانش آموز پشت نیمکت مدرسه

2. تهویه مناسب به عنوان ویژگی مدرسه خوب

یکی دیگر از تهویه مناسب برای مدارس بسیار مهم تلقی می شود. وجود تهویه مطبوع در شهرهایی که آلودگی هوا زیاد است، اهمیت بیشتری دارد. تهویه مطبوع از گسترش بیماری های تنفسی جلوگیری کرده و احتمال بروز بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.

این تجهیزات می توانند شرایطی را ایجاد کنند تا دانش آموزان تمرکز بیشتری در محیط مدرسه داشته باشند و سلامت محصلان حفظ شود. در این صورت دانش آموزان در مدرسه بهترین عملکرد را داشته و در شرایطی ارگونومی درس می خوانند. با باز کردن درب و پنجره ها می توانید تا حدی هوای کلاس را عوض کنید اما این تمام ماجرا نیست و باید در این زمینه اقدامات اصلاحی دیگری انجام گیرد.

برای خرید کمد اداری با قیمت مناسب، به صفحه ی خرید کمد اداری مراجعه کنید.

از جمله اقدامات اصلاحی برای اینکه تهویه شما به عنوان یک ویژگی مدرسه خوب در نظر گرفته شود، می توان به استفاده از فن ها و دستگاهای تهویه هوا اشاره کرد. این دستگاه ها و تجهیز ذرات گرد و غبار، میکروب ها و … را فیلتر می کنند و هوای داخل کلاس را تا حد زیادی بهبود می بخشند.

در این صورت دانش آموزان راحت تر تنفس می کنند. کلاس درس باید دارای سیستم گرمایش و سرمایش مطلوب باشد. اهمیت وجود چنین سیستم ها در مناطق گرم و مرطوب بیشتر می شود. در واقع هدف استفاده از این تجهیزات تامین هوای تازه و تمیز در مدارس است.

کلاسی با تهویه مناسب به عنوان ویژگی مدرسه خوب

3.     استفاده از کمد بایگانی برای دسته بندی پوشه ها

یکی دیگر از ویژگی مدرسه خوب، سازماندهی کمد بایگانی است که در مدارس اهمیت زیادی دارد. در مدرسه ها حجم زیادی از پوشه ها و مدارک وجود دارند که باید حفظ شوند. برای نگهداری این پوشه ها و مدارک باید یک کمد بایگانی مناسب وجود داشته باشد تا بتوان همه پوشه ها را در نهایت نظم بایگانی کرد.

کمد بایگانی باید کاملا استاندارد طراحی شود. علاوه بر این باید در برابر عوامل طبیعی مقاومت بالایی داشته باشد. بهتر است به سراغ کمد بایگانی ضد آب و ضد حریق بروید تا در صورت بروز هرگونه بلایای طبیعی مانند آتش سوزی و سیل و… مدارک حفظ شوند.

کمد بایگانی از پرکاربردترین تجهیزات در مدارس می باشند که در انواع مختلفی وجود دارند. این محصولات در اندازه های مختلفی وجود دارند که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند. با استفاده از این کمدها امکان دسترسی به اسناد و مدارک دانش آموزان افزایش پیدا می کنند.

در نظر داشته باشید که کمد های بایگانی فقط یک ویژگی مدرسه خوب نیستند. بلکه وجود چنین کمد هایی منجر به افزایش نظم در اتاق مدیر می شود. از جمله مزایای بهره مندی از این تجهیزات می توان به، سرعت و سهولت دسترسی به پوشه ها، فضای کافی، دسته بندی مشخص و باقاعده پرونده‌ ها و… اشاره کرد.

کمدهای بایگانی ضد حریق، قوی تر و ضخیم تر تولید می شوند به همین دلیل می توانند از پرونده ها و پوشه ها در برابر عوامل محیطی محافظت کنند.

کشوی پر از پرونده کمد بایگانی

جمع بندی

در این مقاله 3 ویژگی مدرسه خوب را برای شما بیان کردیم. محیط مدرسه باید کاملا راحت و ارگونومیک باشد تا دانش آموزان بتوانند در محیطی استاندارد آموزش های لازم را ببینید. دانش آموزان شش تا هشت ساعت در محیط مدرسه هستند و بیشترین زمان خود را بر روی نیمکت ها می گذرانند.

بنابراین وجود نیمکت های استاندارد در مدرسه ها اهمیت زیادی دارد. علاوه بر وجود تجهیزات ضروری نظیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی و سیستم تهویه هوا نیز پر اهمیت تلقی می شود. در مناطق گرم و مرطوب باید از چنین سیستم هایی بهره برد.

سوالات متداول

نیمکت مدرسه چه جنسی است؟

جنس نیمکت مدرسه هر نوع مواد می تواند باشد اما معمول ترین آن ها چوبی و پلاستیکی است.

چرا از کمد بایگانی در مدارس استفاده میشود؟

این کمد ها برای نگهداری و نظم دادن به پرونده دانش آموزان یکی از بهترین انتخاب ها هستند.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0