چیدمان نیمکت مدرسه برای یادگیری بهتر

دسته بندی :مقالات 22 فوریه 2023 info@sfmehr.com 358
تاثیر چیدمان نیمکت مدرسه در یادگیری

چیدمان نیمکت مدرسه برای یادگیری بهتر

چیدمان نیمکت مدرسه بر روی سطح یادگیری دانش آموزان تاثیر مستقیم می گذارد. چیدمان کلاس باعث افزایش یادگیری و تمرکز دانش آموزان در محیط های آموزشی می شود. نظم در نحوه چیدمان محیط آموزشی  باید به گونه ای باشد که تک تک دانش آموزان مورد توجه معلم قرار بگیرند.

این نظم موجود در فضای آموزشی باعث می شود تا دانش آموزان ناخودآگاه بیشتر به صحبت های معلم گوش کنند. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد چیدمان های مختلف در محیط های آموزشی توضیح خواهیم داد.

چیدمان به صورت تکنفره

از نیمکت های تکنفره تنها در برخی مدارس استفاده می شود. این نیمکت ها برای محیط های کوچک بسیار مناسب هستند و امکان تنظیم فاصله بین نشیمن و میز وجود دارد. این نوع نیمکت ها برای مدارسی هستند که دانش اموزان با قدهای متفاوت در کلاس درس حضور دارند.

مهم ترین اصل در میز و نیمکت های تکنفره این است که دانش آموزان در هر سن و قدی که باشند می توانند صندلی ها را تنظیم کنند و از طرفی چیدمان نیمکت مدرسه راحتتر انجام خواهد شد. این نیمکت ها را می توان به هر شکلی که نیاز باشد در کلاس هایی با متراژ مختلف قرار داد.

برای خرید کمد بایگانی برای مدارس خود، به صفحه خرید کمد بایگانی مراجعه کنید.

تعدادی صندلی تک نفره

چیدمان نیمکت مدرسه دونفره

نیمکت های دونفره در مدارس به صورت معمول استفاده می شود. استفاده از این نیمکت ها در دوران دبیرستان برای دانش آموزان بسیار راحتتر است. چیدمان نیمکت مدرسه بستگی به تعداد دانش آموزان هر کلاس دارد. برای کلاس هایی با تعداد بیشتر، استفاده از نیمکت های دونفره مناسب تر است.

 نیمکت های دونفره قابلیت این را ندارند که به اشکال مختلف چیده شوند و به صورت عمومی ردیفی و پشت سر هم چیده می شوند. این نیمکت ها  براساس سن و جثه به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

این تقسیم بندی ها به لحاظ ساختار بدنی و قد و وزن  بچه ها در دوره های مختلف رشد می باشد. در تهیه این نیمکت ها جنس و کیفیت هم بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر نیمکت مدرسه در یادگیری دانش آموزان

نیمکت های دو نفره

چیدمان به صورت گروهی

نحوه چیدمان نیمکت مدرسه و مراکز آموزشی اهمیت بسیاری دارد. چیدمان گروهی در کلاس ها باعث می شود تا دانش آموزان به گروه های چند نفری تقسیم شده و همین مسئله باعث افزایش یادگیری و بالارفتن حس تیمی در دانش آموزان می شوند.

در فضاهای آموزشی روش های جدیدی برای بهبود تدریس وجود دارد که نحوه چیدمان نیمکت ها روی مشارکت دانش آموزان با یکدیگر موثر است. لازم به ذکر است که در دوران شیوع بیماری هایی مانند کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

از انواع چیدمان های گروهی می توان به چیدمان نیمکت ها بصورت خوشه ای هم اشاره کرد که البته نقطه ضعف این چیدمان ایجاد سرو صدا و همهمه در بین دانش آموزان است.

میز و نیمکت های چیده شده به صورت گروهی

چیدمان به صورت کنفرانسی

براساس تحقیقاتی که روی چیدمان نیمکت مدرسه ها درمحیط های آموزشی و تاثیر آن روی یادگیری شده است؛ قابلیت های مختلف چیدمان در رشد اجتماعی، نوع تعامل دانش آموزان با معلم در فعالیت های کلاسی و ایجاد خلاقیت بسیار موثر است.

امروزه از چیدمان نیمکت ها بصورت کنفرانسی در محیط های آموزشی برای تعامل بهتر دانش آموزان با یکدیگر استفاده می شود که  معلم حین تدریس تسلط بیشتری برکلاس دارد و ارتباط چشمی بین دانش آموزان با معلم باعث می شود تمرکز و یادگیری در آن ها افزایش پیدا کند.

چیدمان یک کلاس به صورت کنفرانسی

کلام آخر

فضای یادگیری باید به گونه ای باشد که دانش آموز در آن احساس راحتی کند و از ساعات طولانی حضور در کلاس درس خسته نشود. نحوه چیدمان نیمکت مدرسه بر تسلط معلم و روحیه دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است. همچنین باعث می شود تا تمرکز حین تدریس افزایش یابد.

فضای آموزشی و نحوه چیدمان می تواند بر رفتارهای دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد. در محیط هایی که تعداد دانش آموزان بیشتر باشد، اگر نیمکت ها به درستی چیده نشوند، معلم نمی تواند به کسانی که در ردیف های پشتی نشسته اند توجه زیادی داشته باشد.

 همین مسئله موجب عدم تسلط به فضای کلاس می شود. از طرفی دیگر در اصول چیدمان محیط های آموزشی نظم، روشنایی مناسب، تعامل گروهی از عوامل تاثیرگذار روی دانش آموزان بشمار می آید.

شما می توانید نیمکت مورد نیاز برای مدارس خود را از صنایع فلزی مهر، تولید کننده با کیفیت ترین میز و نیمکت مدرسه، با بیش از سه دهه تجربه در صنعت تولید، خریداری کنید.

منبع 

aradbranding

centuryply

صنایع فلزی مهر

سوالات متداول

  • نیمکت مدرسه تک نفره برای چه سنی مناسب است؟

نیمکت های تک نفره به دلیل ایجاد حریم خصوصی برای استفاده در دانشگاه ها و آموزشگاه ها مناسب تر است.

  • بهترین چیدمان نیمکت مدرسه چگونه است؟

طبق بررسی های انجام شده، بهترین چیدمان نیمکت در مدرسه به صورت خوشه ای می باشد.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0