انواع کمد اداری که باید بشناسید

دسته بندی :مقالات 21 فوریه 2023 info@sfmehr.com 239
انواع کمد اداری که باید بشناسید

انواع کمد اداری که باید بشناسید

از انواع کمد اداری، در بسیاری از مکان های مختلف برای ایجاد امنیت و ایجاد نظم استفاده می شود. اگر محیط کار شما طوری باشد که با حجم بالایی از مدارک و پرونده مربوط به افراد و موسسات مختلف سرو کار داشته باشید، احتیاج به نظم زیادی است تا بتوانید به همه این موارد طبق برنامه ریزی و اولویت رسیدگی کنید.

بهترین راه کار استفاده از کمد های اداری با کیفیت است. با استفاده از این وسایل پرکاربرد می توانید به راحتی نظم محیط کار خود را سرو سامان دهید و امنیت لازم برای مدارک و پرونده های مهم را مهیا کنید.

تنوع کمد های اداری از لحاظ جنس، رنگ، اندازه و نوع آن بسیار بالا است. شما می توانید با توجه به بودجه و نیازتان بهترین نوع کمد را انتخاب و خریداری نمایید.

پس از خرید کمد اداری، می توانید برای نگهداری و مرتب کردن انواع فایل ها، پرونده ها، فاکتورها و وسایل دیگر از آن استفاده کنید. بیشتر کمدهای اداری برای داشتن امنیت بالاتر دارای قفل درب می باشد.میزی شلوغ و پر از پرونده

کمد اداری فایل

کمد اداری فایل یکی از پر کاربرد ترین انواع کمد اداری، در ادارات مختلف است. کمدهای اداری فایل سایز کوچکی نسبت به سایر کمدها دارند و با وجود غلتک در زیر آن جابجایی راحتی دارد. از این نوع کمدها برای نگهداری و جابجایی پرونده‌ها و فایل‌های مختلف استفاده می شود.

 این کمدها از جنس فلز و MDF ساخته می شود که نوع MDF آن وزن کمتر و جابجایی راحت تری دارد. سایز کوچک این کمدها و جابجایی راحت آن‌ها باعث شده از این کمد بیشتر برای انتقال فایل ها و پرونده ها به نقاط دیگر محیط کار استفاده شود.

اگر قصد خرید کمد اداری را دارید، مقاله راهنمای خرید کمد اداری به صورت کامل و جامع را مطالعه کنید.

کشویی پر از اسناد و مدارک

کمد اداری عمودی

یکی از قدیمی ترین انواع کمد اداری کمد عمودی است. این نوع کمد همانطور که از اسمش پیداست به صورت عمودی بوده و دارای ارتفاع بلندی است و بیشتر برای مکان های کم رفت و آمد مناسب است. در این کمدها کشوها و قفسه های مختلفی برای قرار دادن فایل ها درون آن وجود دارد.

اگر فضای مناسب در محل کارتان برای گذاشتن این نوع کمد را دارید، گزینه خوبی برای جای دادن حجم بالایی از فایل ها و پرونده ها است، می توانید با استفاده از این نوع کمد نظم دلخواه تان را در محیط کار ایجاد کنید، مزیت کمد های عمودی این است که نسبت به کمد های افقی فضای کمتری از دیوار اتاق را اشغال می کند.

برای خرید میز و نیمکت مدرسه، به صفحه خرید نیمکت مدرسه مراجعه کنید.

نمایی از یک کمد اداری

کمد اداری افقی

یکی از تجهیزات مورد نیاز و پر کاربرد در محیط های اداری و شرکت های مختلف  کمد های افقی هستند. این نوع کمد هر چند ممکن است فضای زیادی از اتاق یا محل کار شما را اشغال کند ولی قابلیت این را دارد که حجم بالایی از پرونده ها و فایل ها را درون آن کنار هم نگهداری کنید.

کمد اداری افقی بیشترین کارایی را دارد. این کمدها در جنس های مختلف فلزی، چوبی MDF و پلاستیکی وجود دارند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد و مشتری با توجه به نیازش می تواند نوع و سایز مناسب را انتخاب کند.

بهترین گزینه در بین انواع کمد اداری برای استفاده در محیط های پر رفت آمد و شلوغ کمد های افقی است. کمدهای اداری جنس چوبی و MDF وزن کمتری نسبت به کمدهای فلزی  دارند و کمدهای  فلزی از استحکام بیشتری برخوردار هستند.

کمد اداری زونکن خور

یکی دیگر از انواع کمد اداری کمد زونکن خور است. در محیط های اداری، مدرسه ها، بانک ها، موسسات علمی و شرکت های بزرگ و کوچک از کمد اداری زونکن خور استفاده می شود. این کمد دارای قفسه های متعددی برای نگهداری انواع فایل ها و وسایل مختلف است.

برخی از قفسه های این کمد دارای درب قفل دار و برخی قفسه ها بدون درب است که وسایل گذاشته شده درون این قفسه ها به راحتی در دسترس قرار دارند. همچنین درصورت نیاز به امنیت بیشتر می‌توان از قسمت درب‌دار این کمد برای فایل‌ها و وسایل حساس‌تر استفاده کرد.

یک کمد اداری زونکن

نتیجه گیری

انواع کمد اداری استفاده و کاربردهای مختلف دارند. به همین جهت تولیدکنندگان این کمد های پرمصرف را در طرح ها و مدل های مختلف تولید می کنند تا مشتریان بتوانند این کمدها را طبق فاکتورهای مورد نظرشان انتخاب و خریداری کنند.

 بهترین راه برای نظم بخشیدن به محیط کاری شلوغ در ادارات و مکان‌های مختلف دیگر استفاده از انواع  کمدهای اداری است.

منبع

liveabout

tutorialspoint

صنایع فلزی مهر

سوالات متداول

  • کمد اداری زونکن در چه مکان هایی استفاده می شود؟

کمد زونکن خور در محیط های اداری، بانک، سازمان های کوچک و بزرگ و مدارس، برای نگهداری انواع پرونده ها و اسناد و مدارک مهم استفاده می شود.

  • کمد اداری مدرن چه کمدی گفته می شود؟

کمد های اداری مدرن، کمد هایی هستند که بیشتر جنس چوبی و ظاهری شیک دارند. اما این کمد ها استحکام کافی نداشته و کمد اداری فلزی انتخابی بهتر برای شماست.

https://sfmehr.com/1010-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0