چرا بهتر است از کمد بایگانی فلزی استفاده کنیم؟

دسته بندی :کمد بایگانی, مقالات 2 دسامبر 2022 info@sfmehr.com 235
چرا بهتر است از کمد بایگانی فلزی استفاده کنیم

هنگامی که یک فضای اداری را به صورت حرفه ای یا در خانه توسعه می دهید، ذخیره سازی اسناد و وسایل یک نکته مهم است. برای بسیاری از افراد، این نکته به معنای روی آوردن به کمد بایگانی فلزی می باشد تا تمام اسناد مهم خود را به صورت سازمان یافته نگهداری کنند.

با این حال، در مورد کمد های بایگانی گزینه های بیشتری از آن چه  فکر می کنید دارید. کمد بایگانی جزئی از وسایل اداری است. با کشو هایی مشخص می شود که کاغذ ها و اسناد را در پوشه های عمودی قرار می دهد.

در حالی که چنین کابینت هایی عمدتاً برای ذخیره اسناد استفاده می شوند. سازمان دهی، حذف و استفاده از اسناد را نیز تسهیل می کنند.

انواع کمد بایگانی

کمد های بایگانی معمولا در دو نوع چوبی و فلزی دسته بندی می شوند. کمد بایگانی محفظه  هایی برای نگهداری اسناد و اشیا هستند. معمولاً در دفاتر، بایگانی ها، اتاق های مرجع، اتاق های ذخیره سازی یا اتاق های مطالعه شخصی و غیره استفاده می شوند.

کمدهای بایگانی فلزی معمولاً برای مصارف اداری و از کمد های بایگانی چوبی معمولاً در خانه استفاده می شود. کمد بایگانی چوبی از گردو، گیلاس و روکش های دیگر ساخته شده است. یا این که  از تخته خرده چوب و تخته فیبر با چگالی متوسط ​​و بالا برای ساخت آن ها استفاده می شود.

کمد بایگانی چوبی در مکانی با دما و رطوبت ثابت و ضد گرد و غبار بالا ساخته می شود.  بعد از ساخت باید روی سطح آن رنگ بشود تا زیبا تر به نظر برسد.

چرا بهتر است از کمد بایگانی فلزی استفاده کنیم

کمد بایگانی استیل را می توان کمد بایگانی فلزی نیز نامید. این مواد از صفحات فولادی از طریق یک سری فرآیند های تولید مانند برش و خمش ساخته می شوند.

آن ها همچنین برای ذخیره اسناد مختلف، اشیا و موارد مختلف آرشیو استفاده می شوند.

مطالب بیشتر: قیمت خرید کمد اداری همراه به مدلهای جدید

کمد بایگانی فلزی در انواع مختلفی تولید می شوند .آن ها را می توان به انواع مختلفی از جمله کمد فایل، کمد ذخیره سازی و کمد داده ها تقسیم بندی کرد.

این کمد ها به طور گسترده ای در مدارس، شرکت های خدماتی، بیمارستان ها، کارخانه ها، موسسات آموزشی مختلف، بانک ها و سایر شرکت ها و موسسات استفاده می شوند.

روند تولید کمد بایگانی فلزی

برای ساخت کمد های بایگانی مراحلی طی می شود که به شرح زیر هستند:

آماده سازی اجزای فولادی

در این مرحله که اولین اقدام به حساب می آید، تعداد زیادی فولاد و برای دیوار های آن ورق هایی با اندازه مختلف تهیه می گردد. برای ساختن کناره ها، بالا و پایین کمد ، ورق های بزرگ فولادی به اندازه برش داده می شوند.

بخش‌های محکم‌ تر کمد ‌ها، مانند روکش ‌ها به سادگی با یک یا دو بار تا کردن فولاد بسته به میزان استحکام مورد نظر، و کوبیدن آن برای تشکیل قطعات ضخیم و لایه‌ای ساخته می ‌شوند.

چرا بهتر است از کمد بایگانی فلزی استفاده کنیم

رنگ آمیزی اجزا

دو خط مونتاژ، یکی برای قطعات بزرگ، و دیگری برای قطعات کوچک، جهت رنگ آمیزی راه اندازی شده است. یک کمد بایگانی با کیفیت در برابر زنگ زدگی، فرو رفتگی و ضربه مقاومت می کند.

جوش دادن اجزای کمد بایگانی

پس از رنگ آمیزی، قسمت های بالا، پایین و کناره های کابینت به هم جوش داده می شود. جوش ها در فواصل منظم بین دو ورق فلزی روی هم قرار می گیرند.

در حین جوشکاری یک منبع برق کم ولتاژ با جریان بالا با دو الکترود، یکی در هر طرف اتصال، روی یک نقطه قرار می گیرد و فشار وارد می شود.

مزیت های کمد بایگانی فلزی

یکی از مزایای کمد های بایگانی دسترسی آسان به آن ها است. اگر چه ظاهر آن ها امکان دارد جذاب نباشد. کمد های فایل ممکن است به اندازه کمد های بایگانی با دوام نباشند. اما ظاهر حرفه ای تری به دفتر می دهند.

برای یک جایگزین ارزان ‌تر، جعبه‌ های فایل را می‌توان همراه با قفسه‌ بندی یا کمد استفاده کرد. یک جعبه فایل چوبی می تواند روستایی و جذاب به نظر برسد و در عین حال ظاهر حرفه ای تری به دفتر بدهد.

مطالب بیشتر: کمد رختکن فلزی چیست و کجاها کاربرد دارد؟

کمد بایگانی چوبی و فلزی هم مزایا و هم معایبی دارد. کمد های چوبی معمولاً بزرگ تر از نمونه های مشابه خود هستند. در حالی که کمد های فلزی سبک تر و با دوام تر از سایر مواد هستند.

اگرچه کابینت های چوبی و فلزی از نظر ظاهری قابل مقایسه هستند. کابینت های چوبی بسیار سنگین تر هستند و جابجایی آن ها دشوارتر است.

این که یک نوع مواد را انتخاب کنید یا نوع دیگر بستگی به نیازهای کسب و کار شما دارد. اما چه تصمیم به انتخاب کمد بایگانی چوبی یا فلزی دارید، مطمئن شوید می توانید با معایب و مزایای آن  ها کنار بیایید.

چرا بهتر است از کمد بایگانی فلزی استفاده کنیم

در حالی که کابینت های بایگانی فلزی گران تر از کابینت های مشابه خود هستند، اما محافظت عالی در برابر آتش و آب ارائه می دهند. در صورت آتش سوزی، می توان آن ها را با بتن یا سایر ترکیبات پوشش داد و از محتویات آن ها در برابر آسیب و آب محافظت کرد.

از سوی دیگر، چوب و پلاستیک می توانند قابل اشتعال باشند. بنابراین نمی توانند اسناد مهم را در برابر آتش محافظت کنند. بنابراین، در صورت نیاز به محافظت از اسناد حساس، انتخاب یک کابینت فلزی مهم است.

چرا بهتر است از کمد بایگانی فلزی استفاده کنیم

خرید کمد های بایگانی فلزی از صنایع فلزی مهر

کمد های بایگانی بهترین انتخاب برای ساختمان های اداری هستند. از آن ها می توان برای ذخیره سازی اسناد و مدارک استفاده کرد. علاوه بر این، با آن ها می توان نظم خاصی به مدارک بخشید. تا هر زمان که به آن ها احتیاج داشتید، به کمد مراجعه کنید.

شما در صورت نیاز به کمد های بایگانی فلزی می توانید از طریق تماس با صنایع فلزی مهر با شماره های درج شده در سایت نسبت به سفارش این کمد ها اقدام کنید.

https://sfmehr.com/1010-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/
آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0