راهنمای خرید کمد اداری به صورت کامل و جامع

دسته بندی :مقالات 14 فوریه 2023 info@sfmehr.com 257
راهنمای کامل خرید کمد اداری

اگر که شما هم به راهنمای خرید کمد اداری احتیاج دارید، باید همین ابتدا به شما بگوییم که کمد اداری تا چه حد زیادی اهمیت دارد. فضای محیط اداری از گذشته تا به الان شاهد تغییرات زیادی بوده اما آنچه که در این بین ثابت است وجود کمدی برای بایگانی کردن پرونده ها می باشد.

دفاتر کاری باید همواره مرتب و منظم باشند و لازمه وجود نظم در محیط اداری وجود کمد بایگانی یا کمد اداری است. نظم و انضباط در محیط کاری سبب افزایش بازدهی و بهره وری کارمندان می شود. کمدها از جمله مهمترین مبلمان اداری هستند که در انواع گوناگون وجود دارند.

کمد های اداری به شما کمک می کنند تا با سازماندهی پرونده ها و اسناد به آنها دسترسی راحت تری داشته باشید. همچنین از گم شدن و مفقود شدن آن ها جلوگیری می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد راهنمای خرید کمد اداری اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

یک کمد بایگانی مورد استفاده در اداره

1. جنس

توجه به جنس و نوع متریال، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید هنگام خرید کمد های اداری مد نظر قرار دهید. کمدهای بایگانی با انواع متریال نظیر؛ لمینت یا روکش چوبی، فلز، پلاستیک و چوب ساخته می شوند. انتخاب نوع جنس این تجهیزات به نوع بودجه و ترجیحات خودتان بستگی دارد.

 اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید اما نمی خواهید برای خرید کمد هزینه زیادی کنید می توانید به سراغ کمدهایی که با لمینت یا روکش چوبی ساخته شده اند بروید. به هر حال باید بدانید که چوب، پلاستیک و لمینت به اندازه فلز در برابر آتش سوزی مقاوم نیستند.

 بنابراین راهنمای خرید کمد اداری اگر بیشتر از هر چیزی به امنیت اسناد و پرونده های موجود در دفتر کار فکر می کنید، بهتر است به سراغ کمدهای فلزی بروید. کمدهای چوبی ظاهر زیبایی دارند اما بسیار گران هستند و مقاومت چندان بالایی ندارند. این تجهیزات فلزی با استفاده از استیل و آلومینیوم ساخته می شوند و به همین علت طول عمر کمد های فلزی بسیار بالا تر است.

 این فایل ها برای شرایط سخت طراحی شده اند به همین دلیل در برابر حرارت، ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند. کمدهای پلاستیکی معمولا سبک وزن و مقرون به صرفه هستند. این کمدها جای کمی اشغال می کنند اما در برابر عوامل محیطی مقاومت چندان زیادی ندارند.

 یک کمد با جنس چوبی

2. اندازه

کمدها علاوه بر جنس دارای اندازه های گوناگونی نیز هستند. در ادامه راهنمای خرید کمد اداری باید بگوییم که انتخاب اندازه و سایز کمد اداری به فضای محیط کار و تعداد فایل های شما بستگی دارد.

 اگر در یک محیط بزرگ با تعداد زیادی کارمند کار می کنید باید به سراغ کمدهای سایز بزرگ بروید تا بتوانند همه اسناد و پرونده های موجود را درون خود جای دهند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است در آینده نیاز ذخیره سازی اسناد افزایش پیدا کند.

برای خرید میز و نیمکت مدرسه با بهترین قیمت و کیفیت، به صفحه خرید نیمکت مدرسه مراجعه فرمایید.

 بنابراین بهتر است پس از خرید راهنمای خرید کمد اداری به صورت کامل، به فکر خرید یک کمد با اندازه استاندارد باشید. اگر محیط اداری کوچک است می توانید به سراغ کمدهایی بروید که فضای زیادی اشغال نکنند. خرید کمدهای کوچکی که به سختی نیاز به ذخیره سازی اسناد را برآورده می کنند تنها به هدر دادن پول منجر می شود.

 در خرید تجهیزات اداری به سراغ کمد هایی بروید که نیاز شما در حال حاضر و آینده را برطرف کنند. در ابتدا به اندازه اسناد و پرونده ها توجه کنید‌ سپس فضای ذخیره سازی را مدنظر قرار دهید. با بررسی تعداد پرونده ها می توانید تصمیم گیری درستی داشته باشید.

3. متحرک یا ثابت

در لیست راهنمای خرید کمد اداری، این گزینه شاید کم رنگ تر باشد. زیرا افراد زیادی به این مسئله توجه نمی‌کنند. کمدهای اداری در سبک های مختلفی ساخته شده اند بنابراین در خرید آن ها گستره انتخاب بالایی دارید.

کمدهای اداری را می توان از لحاظ ساختار به دو نوع متحرک یا ثابت تقسیم بندی کرد. کمدهای متحرک دارای قیمت بیشتری هستند اما از قابلیت جابه جایی برخوردار می باشند. شما با خرید این نوع کمد ها راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

کمد اداری متحرک

4. فضای کمد

کمدها دارای کشوهای مختلفی هستند. این تجهیزات از لحاظ فضای داخلی با یک‌دیگر متفاوت می باشند. برخی کمدها دارای فضای بیشتری هستند. کمدهای اداری عمودی دارای کشوهای بیشتری هستند. انتخاب فضای کمد به تعداد و اندازه پرونده و اسناد بستگی دارد. به علاوه باید ببینید چه نوع کمدی با نیازهای سازمانی شما مطابقت دارد.

5. مدل قفل

یکی دیگر از عامل ها در راهنمای خرید کمد اداری، مدل قفل یک کمد است. کمد بایگانی دارای قفل های گوناگونی هستند. اگر به دنبال کمدهای هستید که امنیت بیشتری دارند بهتر است به سراغ کمد های فلزی بروید. مدل قفل با توجه به نوع کمد متفاوت است.

در انتخاب مدل قفل باید به امنیت، ارزش اسناد و پرونده های خود توجه کنید. شما می‌توانید بسته به اهمیت اسناد و لوازمی که در کمد قرار می‌دهید، از قفل های چرخشی، فشاری، کشویی، رمز دار، گلنگدنی و …. استفاده کنید.

تعدادی کمد اداری با قفل مناسب

جمع بندی

در این مطلب در مورد نکات مهم در خرید کمد اداری بحث کرده و راهنمای خرید کمد اداری را به صورت کامل برای شما بیان کردیم. این کمد ها برای سازماندهی پرونده ها و اسناد و ایجاد نظم در محیط کاری ساخته شده اند‌‌. در هنگام خرید آن ها باید به نکاتی نظیر؛ اندازه، جنس، مدل قفل و سبک کمد توجه داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید کمد مورد نیاز خود را، با ابعاد و رنگ دلخواه از صنایع فلزی مهر سفارش دهید. صنایع فلزی مهر، با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع کمد بایگانی آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است.

منبع

officechoice

quill

صنایع فلزی مهر

سوالات متداول

  • کمد اداری فلزی بهتر است یا چوبی؟

کمد اداری فلزی دارای مقاومت بیشتری بوده و قابلیت شست و شو نیز دارند. اما کمد فلزی چوبی از استحکام کمتری برخوردار بوده و معمولا قیمت بیشتری دارند.

  • کمد اداری قفسه ای چیست؟

کمد اداری قفسه ای نوعی از کمد اداری است که درب نداشته و دارای طبقات مختلف است. شما می‌توانید اسناد و پرونده های دم دستی خود را در اینگونه کمد ها دسته بندی کنید.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0