نیمکت مناسب برای آموزشگاه های زبان

دسته بندی :مقالات 7 دسامبر 2022 info@sfmehr.com 250
نیمکت مناسب برای آموزشگاه های زبان

نیمکت ها یکی از ارکان اصلی کلاس ها هستند. هر کدام از نیمکت ها مشخصات فنی خاص خود را دارند. ساخت نیمکت مستلزم رعایت تمامی استانداردهای لازم در این زمینه است.

برخی از این استانداردها در زمینه ایمنی و سلامت دانش آموزان بوده تا نیمکت با ساختار فیزیکی دانش آموزان سازگار باشد. نیمکت های ساخته شده با مواد فلزی و ام دی اف کاربردی ترین میز و نیمکت های موجود در کلاس های درس در کشور هستند.

امروزه با ترکیب این نیمکت ها با صندلی های راحت و قابل تنظیم میز و نیمکت های ترکیبی متنوعی را می توان با توجه به رده های سنی دانش آموزان و دانشجویان طراحی کرد.

نیمکت های آموزشگاه با نیمکت مدرسه متفاوت بوده و با توجه به فضای آموزشگاه باید نیمکت های تک نفره در نظر گرفت.

نیمکت ها بر اساس سن و قد دانش آموز به سه دسته کلی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی ها برای استفاده بهتر دانش آموزان و همچنین برای اینکه نیمکت با ساختار بدنی و وزن و قد دانش آموزان هماهنگ باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

  • نوع اول را باید نیمکت دبیرستان یا راهنمایی نامید
  • نوع دوم نیمکت ابتدایی است که نسبت به نیمکت های راهنمایی ابعاد کوچک تری دارد و طراحی متفاوتی ندارد.
  • سومین و آخرین نوع تقسیم بندی بر اساس گروه سنی، نیمکت پیش دبستانی است که برای کودکان 4 تا 6 سال استفاده می شود.

تقسیم بندی دیگری که باید در مورد آن صحبت کنیم بستگی به تعداد دانش آموزانی دارد که از نیمکت استفاده می کنند. نوع اول یک نیمکت است که در مدارس غیردولتی و به خصوص در مقطع ابتدایی استفاده می شود. نوع دوم نیمکت های دونفره است که امروزه در مدارس استفاده می شود.

نیمکت مناسب برای آموزشگاه های زبان

نیمکت تک نفره

نیمکت های کلاس انواع مختلفی دارند که نیمکت تک نمونه ای از آنهاست. با توجه به تنوع زیاد محصولات آموزشی باید در هنگام خرید بسیار دقت کرد تا محصول خریداری شده از نظر جنس/رنگ و ظاهر کاملاً مناسب کلاس آموزشی و دانش آموزان باشد.

نیمکت تک را می توان جزء مهم یک مدرسه دانست که با توجه به تعداد ظرفیت کلاس می توان آن را تهیه و در مدرسه استفاده کرد.

مطالب بیشتر: مدل های جدید کمد رختکن فلزی همراه با قیمت

نیمکت مدرسه تک نفره بسیار ساخت راحتی دارند،  زیرا فقط برای یک نفر طراحی و تولید شده است و دانش آموزان در کلاس جایگاه ویژه ای برای خود خواهند داشت.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد استانداردهای نیمکت هاست که می تواند تاثیرات مثبت یا منفی هم بر جسم و هم در ذهن دانش آموزان بگذارد. نیمکت های غیر استاندارد و بی کیفیت باعث مشکلات جسمی و اختلالات اسکلتی و عضلانی می شود.

نیمکت مناسب برای آموزشگاه های زبان

صندلی دانشجویی

صندلی دانشجویی یکی از زیرمجموعه های صندلی های آموزشی بوده که از نظر ساختار شبیه به صندلی دانش آموزشی می باشد. این صندلی ها دارای دسته ای برای قرار دادن کتاب و دفتر هستند و در برخی مدل ها در قسمت پایین آن جا کیفی نیز تعبیه شده است.

با توجه به امکان جابجایی آسان و تغییر چیدمان با توجه به شرایط محیطی، صندلی دانشجویی در بسیاری از محیط های آموزشی، مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب بیشتر: خرید کمد بایگانی بصورت مستقیم از تولیدی

طراحی مناسب و استاندارد یکی از مهمترین شاخص های صندلی دانشجویی است. که همیشه برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت می باشد.

صندلی دانشجویی باید قابلیت های متفاوتی باشد. از جمله آن ها، متحرک بودن دسته صندلی که نشستن و ایستادن را در کلاس های آموزشی آسان می کند. جا کتابی یا جا کیف نیز یکی از ملزومات بسیار مهم این نوع صندلی است تا دانشجویان از گذاشتن کیف خود روی زمین خودداری کنند.

نیمکت مناسب برای آموزشگاه های زبانمطالب بیشتر: راهنمای خرید میز و نیمکت مدرسه با مشاورزه رایگان

انواع صندلی دانشجویی

  1. صندلی دانشجویی MDF

از گذشته تا به امروز میز و صندلی چوبی بیشترین استفاده را در محیط های آموزشی و اداری داشته و در دانشگاه ها نیز دیده می شود. با توجه به وزن زیاد چوب طبیعی و هزینه بالای آن، صندلی دانشجویی از MDF تولید می شود.

این صندلی ها دارای پایه های فلزی بسیار مقاوم بوده و برای کف، تکیه گاه و دسته از ورق های MDF ضخیم استفاده می شود. یکی از مهمترین ویژگی های این صندلی ها مقاومت بالای آنها در برابر وزن و ضربه است.

  1. صندلی دانشجویی فایبرگلاس

صندلی دانشجویان فایبرگلاس یا پلاستیکی از دیگر گزینه های پرکاربرد در محیط های آموزشی هستند که نسبت به MDF ارزان تر هستند. توجه داشته باشید که دسته های فایبرگلاس این نوع صندلی ها مقاومت کمی دارند و در صورت تکیه دانشجویان به آن ها امکان ترک خوردن و شکستن دسته وجود دارد. البته این مشکل با استفاده از دستگیره هایMDF به جای فایبرگلاس قابل حل است.

از نقاط قوت صندلی دانشجویی پلاستیکی می توان به تنوع بالا در طرح و رنگ، وزن سبک و استحکام بالا و صندلی دانشجویی ارزان قیمت آنها اشاره کرد. از مدل های بسیار پرطرفدار این گروه می توان به صندلی دانشجویی صدفی اشاره کرد که طراحی مدرن و شیکی دارد. علاوه بر تفاوت در شکل بدنه این صندلی ها، می توان آنها را با توجه به قابلیت هایشان نیز دسته بندی کرد.

ویژگی های صندلی دانشجویی

یکی از مهم ترین شاخص های دانشگاه ها، مدارس و کلاس زبان برای خرید صندلی های آموزشی، ماندگاری آن در سال های مختلف است. زیرا دانش آموزان در جوانی انرژی بسیار بالایی دارند و گاهی این انرژی بر نحوه استفاده از صندلی تاثیر می گذارد.

وزن سبک صندلی و امکان جابجایی آسان از دیگر نکات مهم در صندلی دانشجویی است که باید مورد توجه قرار گیرد. فاکتور مهم بعدی جای نشستن صندلی می باشد.

مطالب بیشتر: خرید کمد اداری زیر قیمت بازار

نشیمنگاه صندلی باید به گونه ای طراحی شود که متناسب با سایز و اندام دانش آموزان دختر و پسر باشد، در غیر این صورت بدن هنگام نشستن احساس خوشایندی نخواهد داشت و به پشتی آن آسیب شدیدی وارد می شود.

همچنین با توجه به عوارض بد نشستن روی صندلی، باید به نحوه قرار گرفتن پاها و زانوها در هنگام نشستن توجه کنید. در حالت استاندارد، ارتفاع پایه های صندلی باید به گونه ای باشد که کف پاها کاملاً روی زمین صاف باشد. به همین دلیل است که صندلی دانشجویی برای دانش آموزان مناسب نیست.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0