نیمکت مدرسه چه ویژگی های باید داشته باشد.

دسته بندی :مقالات 22 نوامبر 2022 info@sfmehr.com 376
نیمکت مدرسه - صنایع فلزی مهر

ویژگی های یک نیمکت خوب چیست و چه استاندارهای باید داشته باشد؟
زیرساخت خوب یکی از نقاط قوت یک مدرسه خوب می باشد. نیمکت جنبه اصلی زیرساخت های اساسی مدرسه می باشد. دانش آموزان 6 تا 8 ساعت در روز را در مدرسه گذرانده و روی نیمکت می نشینند.

بنابراین اگر مدرسه ای را اداره می کنید، باید مطمئن شوید که نیمکت مدرسه از بهترین کیفیت برخوردار است. در این مقاله نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید نیمکت مدرسه درجه یک تهیه کنید.

ابعاد استاندارد نیمکت مدرسه

شکل و سایز بدن کودکان با بزرگسالان متفاوت می باشد. بنابراین، نیمکت مناسب کودکان با بزرگسالان کاملا متفاوت است. از آنجایی که اختلالات اسکلتی عضلانی در بین دانش آموزان در حال افزایش بوده، باید به اندازه نیمکت توجه بیشتری شود.

ارتفاع صندلی باید برای دانش آموزان در تمام گروه های سنی مناسب باشد. بنابراین، وقتی لیست تولید کنندگان نیمکت های مدرسه را بررسی می کنید، باید به صندلی های قابل تنظیم توجه نمایید.

شما باید نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه و ایستادن دانش آموزان فراهم کند.

نیمکت مدرسه چه ویژگی های باید داشته باشد.

مدل های مختلف نیمکت مدرسه

انواع مختلفی از نیمکت های مدرسه وجود داشته که برای اهداف خاصی ساخته می شوند. به عنوان مثال، نیمکت 3 نفره برای استفاده سه نفر دانش آموز طراحی شده است. انواع مختلفی از نیمکت ها برای مدرسه وجود دارد، از جمله:

  • صندلی های نیمکت یک طرفه برای فضاهای کوچکتر ایده آل هستند.
  • صندلی های نیمکت که می تواند افراد بیشتری را در خود جای دهد. این نوع می تواند دو نفره یا سه نفره باشد.
  • صندلی مدرسه با فضای جعبه ای برای وسایل شخصی.

نیمکت 3 نفره یک نیمکت سنتی است. این نیمکت می تواند از فلز یا چوب ساخته شود. این نوع نیمکت ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند. میزهای جلو باز دارای صفحه مستطیل شکل جعبه ای برای گذاشتن وسایل در زیر نیمکت هستند.

مطالب بیشتر: فایل نقشه کشویی چیست و چه مدلهای دارد؟

از آنجایی که دسترسی به لوازم ساده بوده و هیچ درپوشی ندارد، این فرم برای دانش آموزان جوان تر و کودکان عالی است. در نوع دیگر دسترسی به جعبه کتاب از طریق درپوش لولایی میز فراهم می شود.

در این نوع دسترسی به درون میز را محدود نموده و وسایل را کاملاً از دید پنهان نگه می دارد. این نوع میز نسبت به میزهای جلو باز کاربرد کمتری دارد.

میز صندلی دارای صندلی و رومیزی روی بازو است. این نوع صندلی در دبیرستان ها رایج می باشد. این نوع شامل یک بازو به شکل ذوزنقه یا L بوده و به عنوان سطح نوشتار عمل می کند. مشابه میزهای صندلی، میزهای ترکیبی دارای دو پایه بوده و میز از طریق آن به صندلی متصل می شود.

میزهای ترکیبی اغلب سطوح نوشتاری بزرگتر و فضای بیشتری برای بدن ارائه می دهند. میزهای ترکیبی، بر خلاف میزهای صندلی، هم برای افراد راست دست و هم چپ دست مناسب است. نیمکت های چند دانش آموزی حداکثر سه دانش آموز را در خود جای می دهند.

نیمکت مدرسه چه ویژگی های باید داشته باشد.

طراحی نیمکت مدرسه

طراحی نیمکت مدرسه واقعا مهم است. محققان این روزها توجه زیادی به طراحی و توسعه محیط های آموزشی ارگونومیک دارند و برای هزاران دانش آموز، محیط مدرسه به عنوان محل کار آنها عمل می کند.

میز، نیمکت و صندلی مدرسه از ضروری ترین اقلام به شمار می آید، زیرا دانش آموزان بیشتر وقت خود را در آنجا می گذرانند. امکانات فیزیکی مدرسه باعث افزایش راحتی و تمرکز در یک محیط آموزشی می شود.

بنابراین مهم بوده هنگام طراحی مدرسه و محیط آموزشی برای بچه ها، راحتی آنها را در نظر بگیریم. نیمکت صندلی است که اغلب افراد بیشتر از یک نفر را در خود جای می دهد. اغلب برای ساخت نیمکت مدرسه از MDF استفاده می شود.

با این حال، از مواد دیگری نیز مانند سیمان، چوب، آهن و فلز برای ساخت نیمکت‌ استفاده می شود. این نوع معمولا در پارک ها، مکان های باز و خانه ها کاربرد دارد. نیمکت های ام دی اف اغلب رایج تر و مفیدتر هستند و به آنها صندلی و نیمکت مدرسه می گویند.

مطالعه بیشتر: انواع کمد رختکن فلزی همراه با قیمت ها آن

ابعاد بدن انسان (فیزیک بدن انسان) فاکتور مهمی در طراحی میز و نیمکت در نظر گرفته می شود. همه دانش آموزان با فیزیک بدن متنوع نمی توانند از میز و صندلی سنتی استفاده کنند.

در نتیجه، هنگام طراحی، توجه به سلامت جسمی، روانی و راحتی کودکان مهم است. سایر ملاحظات قابل توجهی که باید در هنگام تجهیز مدارس در نظر گرفته شوند عبارتند از طراحی، سهولت حمل و نقل و هزینه های تولید.

نیمکت مدرسه چه ویژگی های باید داشته باشد.

به انعطاف پذیری و کارایی نیمکت توجه کنید.

به دلیل فضای یادگیری مشارکتی مدارس، استفاده از امکانات انعطاف پذیر و کاربردی جهت اطمینان از سبک های آموزشی متنوع ضروری است. باید به دنبال نیمکت با وزن سبک و مستطیل شکل متناسب با پیکربندی کلاس باشید.

همچنین می توان از آنها برای سمینارها و کارگاه ها نیز استفاده نمود. به منظور کاهش هزینه های مکرر تعمیر و تعویض، باید به عمر طولانی نیمکت توجه کنید. عناصر کلیدی که باید درنظر بگیرید،

قاب های فولادی لوله ای جوش داده شده و صندلی های پلی پروپیلن یا پلی اتیلن جهت طول عمر طولانی است. میزها باید دارای سطوح نوشتاری بوده که در برابر خراشیدگی مقاوم بوده و باید از لمینت یا پلاستیک ملامینه با فشار بالا ساخته شوند.

مطالب بیشتر: نیمکت مناسب برای آموزشگاه های زبان

کلام پایانی

با توجه به سن، قد و وزن کودکان در مقطع ابتدایی و راهنمایی، ابعاد و اندازه استاندارد نیمکت دانش آموزی متفاوت است. ما در مجموعه صنایع فلزی مهر طیف گسترده ای از مبلمان مدرسه از جمله صندلی، صندلی راحتی، میز و نیمکت میز را داریم.

همه آنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. می توانید از سایت ما دیدن نموده و مبلمان مدرسه را از مجموعه ما انتخاب کنید.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0