ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب

دسته بندی :مقالات 10 دسامبر 2022 info@sfmehr.com 259
ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب

ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب

اهمیت نیمکت مدرسه غیر قابل انکار است. نقش بسزایی در اثر بخشی یادگیری دانش آموزان دارد. نیمکت مدرسه مناسب به وضعیت بدنی و نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه کمک می کند. همه این ها به توانایی دانش آموزان برای تمرکز و انجام تکالیف کمک می کند.

کلاس فضایی حیاتی در زندگی دانش آموزان است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. کلاس های درس باید یک کاتالیزور در فرآیند یادگیری آن ها باشد. صنایع فلزی مهر، سازنده بهترین نیمکت های کلاس درس ، مجدداً بر این واقعیت تأکید می کند. مبلمان مدرسه باید سطحی از راحتی را فراهم کند که دانش آموزان به آن نیاز دارند .

تا بتوانند در طول ساعات کلاس درست بمشینند و تمرکز کنند. نشستن می تواند به خوبی بر یادگیری تأثیر بگذارد. دانش آموزان باید بتوانند ساعت های طولانی راحت بنشینند.

یک محیط کلاسی خوب و چیدمان صندلی به دانش آموزان کمک می کند تا بر روند یادگیری خود تمرکز کنند. بیش از حد ایستادن یا نشستن می تواند منجر به فشار بر دیافراگم شود که منجر به کمردرد، گردن درد و مشکلات تنفسی می شود.

صندلی های کوچک باعث محدودیت در حرکات می شود. که باعث گردش خون ضعیف، تنش در اطراف شانه ها، گردن  و پشت می شود. چنین مسائلی منجر به تمرکز ضعیف می شود که بر یادگیری تأثیر می گذارد. بنابر این با طراحی نیمکت های استاندارد می توان از وقوع این مشکلات جلوگیری کرد.

ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب

مقاومت بالا

نیمکت ها و میزهای مدرسه باید وزن دانش آموزان را تحمل کنند و فضای کافی برای حرکت فراهم کنند. محل نشستن و گذاشتن کتاب ها معمولا از چوب ساخته می شود.

انتخاب چوب ها باید به طوری باشد که مقاومت کافی را داشته باشد . در اثر ضربه به آن آسیب نرسد. همچنین در اثر کشیده شدن مداد یا خودکار به راحتی پاک شود.

مطالب بیشتر: مدلهای جدید فایل نقشه کشویی

نکته مهم درباره رویه نیمکت ها این است که باید صیقلی شده و گرد باشند تا دانش آموزان هنگام برخورد به آن ها آسیب نبینند. معمولا جنس رویه میز ها را از MDF انتخاب می کنند.

وزن سبک هنگام جابجایی

در حالی که ارگونومی بسیار مهم است، صندلی کلاس باید از نظر عملکرد نیز انعطاف پذیر باشد. معلمان و طراحان احساس می کنند که کلاس های درس امروز به محیط های یادگیری فعال تبدیل شده اند.

معمولا در بعضی از کلاس ها به پیشنهاد معلم صندلی ها را دور تا دور کلاس برای تعامل بیشتر می چینند. این کار به صندلی ‌های قابل حمل (از نظر وزن و طراحی) نیاز دارد که دانش ‌آموزان در هر گروه سنی بتوانند به سرعت و به راحتی آن ‌ها را جابجا کرده، مرتب کنند و کنار هم بچینند.

بنابر این برای این کار ها باید نیمکت مدرسه طوری طراحی بشود که از نظر محل نشستن و پا ها سبک باشد تا دانش آموزان با هر رنج سنی بتوانند آن ها را جابجا کنند.

ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب

قابلیت تنظیم ارتقاع صندلی برای افراد قد کوتاه

راحتی فیزیکی و بدن دانش آموز در کلاس درس موضوعی است که اغلب مورد غفلت قرار می گیرد و باید در مورد آن صحبت شود. کودکان روزانه 9 ساعت را پشت میز خود می گذرانند .تقریبا 83 درصد از آن ها پشت میزها و صندلی هایی می نشینند که برای قد بدنشان مناسب نیست.

از این رو، ارگونومی کلاس نقش مهمی در محیط یادگیری دارد. ترکیب مناسب میز و صندلی برای دانش آموز برای نشستن مناسب و مراقبت از وضعیت طبیعی بدن خود مهم است.

مطالب بیشتر: قیمت کمد رختکن فلزی در سال جدید همراه با مدلهای جدید

میزهای ثابت یا قابل تنظیم در ترکیب با صندلی مناسب، ترجیحاً با قابلیت تنظیم ارتفاع، باعث راحتی بدن و افزایش تمرکز دانش آموز می شود. مؤسسات آموزشی و مدارس به منظور مطابقت با استاندارد های جدید آموزش، برنامه درسی و آموزشی خود را به طور منظم ارتقا می دهند.

با این حال، آن ها به ارگونومی کلاس، یعنی چیدمان صندلی، میز و صندلی در کلاس که یکی از مهم ترین عناصر یک محیط آموزشی هستند، توجه زیادی نمی کنند.

مبلمان کلاس باید متناسب با کودکان باشد، امکان حرکت را فراهم کند و از این رو همیشه وضعیت بدنی خوب را تشویق کند. حرکت نقش مهمی در نشستن دارد.

ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب

همه این عوامل تأثیر عمده ای بر یادگیری دانش آموزان دارند و در صورت انجام صحیح می توانند عملکرد آن ها را به شدت بهبود بخشند. به عنوان مثال، حتی امروزه در بسیاری از کلاس‌های درس، دانش‌آموزان روی میزها و نیمکت‌های چوبی معمولی می‌نشینند که برای قد یا ساختار بدن آنها مناسب نیست.

اگرچه کودکان در یک گروه سنی هستند. رشد فیزیکی آنها با یکدیگر متفاوت است . از این رو ممکن است یک میز یا نیمکت مشترک برای همه آنها مناسب نباشد. طراحی نامناسب مبلمان کلاس ممکن است باعث درد بدن شود که تمرکز دانش آموز را در کلاس درس منحرف می کند.

نیمکت مدرسه با صندلی دسته دار چه تفاوتی دارد؟

صندلی های یک نفره طوری طراحی شده اند که فقط به اندازه یک نفر ظرفیت دارند. بنابر این دانش آموز هنگام نشستن نمی تواند تحرک زیادی داشته باشد. در نتیجه می تواند آسیب زیادی به بدن برساند.

مطالب بیشتر: خرید کمد بایگانی از تولیدی به قیمت زیر بازار

اما نیمکت ها با فضای  زیادی که دارند، فضای کافی نیز برای تحرک دانش آموز  دارند و آن می تواندد  در زمان نیاز کمی استراحت کنند. استفاده از نیمکت ها در فضای کلاس میزان تعاملات اجتماعی دانش آموزان را بالا می برد. آن ها را به استفاده از یک فضای اشتراکی تشویق می کند و فرهنگ کار گروهی را بالا می برد.

ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب

خرید نیمکت های مدرسه از صنایع فلزی مهر

همان طور که اشاره شد نیمکت ها مزایای زیادی دارند که می توان از آن ها در فضای کلاس استفاده کرد. شما می توانید انواع نیمکت ها را با بالاترین کیفیت و متریال درجه یک سفارش دهید.

تهیه نیمکت ها به تعداد بالا مستلزم تماس با صنایع فلزی مهر از طریق شماره تماس های درج شده در وبسایت برای دادن تعداد و انجام سفارش است.

 

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0