همه چیز در مورد کمد بایگانی دوار

دسته بندی :مقالات, کمد بایگانی 20 فوریه 2023 info@sfmehr.com 286
چیزهایی که در مورد کمد بایگانی دوار باید بدانید

کمد بایگانی دوار به دلیل شکل چرخشی و دسترسی آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. استفاده از این محصولات خاص بایگانی مزایای گسترده ای برای بسیاری از سازمانها دارد.

بایگانی اطلاعات کاغذی یکی از موارد مهمی است که سازمانها و ادارات زیادی را دچار چالش می کند. فضای کم  در بخش بایگانی اطلاعات ادارات باعث شده است تا محصولات خاصی طراحی و ارائه شود. از مزایای کمد بایگانی چرخشی می توان موارد زیر را نام برد:

  • فضای دسترسی بالا
  • قرار گرفتن حجم بالایی از پرونده ها در فضای کم
  • صرفه اقتصادی

از این کمدها استفاده گسترده ای شده است. این محصولات در اندازه ها و سایزهای متنوعی موجود هستند و هر کدام قابلیت و کارایی معینی دارند. فضایی که یک کمد دوار بایگانی اشغال می کند بسیار کمتر از کمدهای معمولی بایگانی است. دسترسی به پرونده ها در کمدهای ثابت برای کاربر سخت و طاقت فرسا است و در بسیاری موارد حجم محدودی از اسناد قابل نگهداری هستند.  محدودیت ها باعث شد تا شکل جدید و مفیدتری از محصولات بایگانی طراحی و تولید شود.

یک کمد بایگانی زونکن خور

کمد بایگانی دوار چیست؟

کمدهای بایگانی نمونه ای از محصولات بایگانی هستند که به شکلی طراحی شده اند تا علاوه بر اشغال فضای محدود، دسترسی راحتتری برای ما ایجاد کنند. این نمونه از کمدها امکان بایگانی زونکن در کمترین فضا را ایجاد کرده اند.کمدهای دوار بایگانی پرکاربردترین محصولات و تجهیزات اداری هستند. ظرفیت هر کمد مجموعا 100 زونکن است. بر اساس نیاز  یک مجموعه تعداد طبقات یک کمد قابل تنظیم می باشد.

این نوع از کمدها برای مواردی که نیاز به مراجعه مداوم به قفسه بایگانی باشد استفاده می شود و دسترسی به پرونده ها را راحتتر می نماید. همچنین زمانی که نیاز به  نگهداری اسناد بیشتری دارید کمد بایگانی دوار بهترین گزینه  برای دفتر کار کوچک شما خواهد بود.

موارد استفاده از کمد بایگانی دوار

  • افزایش ظرفیت بایگانی
  • قابلیت ها و کاربردهای متنوعی دارد.
  • امکان دسترسی سریع به پرونده های خاص را فراهم می کند.
  • نگهداری از انواع زونکن معمولی، پوشه، اوراق، فایل باکس و زونکن آویز
  • امکان استفاده در فضاهای اداری محدود
  • استفاده در دفاتر کوچک با فضای محدود برای بایگانی

یک استند دوار زونکن خور

انواع کمد بایگانی دوار

با توجه به کاربردهای گسترده کمدهای بایگانی دوار، دو نمونه اصلی از این نوع کمدها طراحی و تولید می شوند.

  • زونکن

کمدهای بایگانی دوار مخصوص زونکن از محصولات بایگانی خاصی هستند که به دلیل بالا بودن حجم نگهداری پرونده ها و دسترسی آسان کاربرد فراوانی دارد. تعداد طبقه های این نوع از کمدهای دوار با توجه به نیاز مجموعه در نظر گرفته می شود. ابعاد استاندارد این کمدها حدود 90*90 است که محیطی کمتر از یک متر مریع را پوشش می دهد. در هر طبقه تا 25 زونکن را می توانید بایگانی کنید. با توجه به مشخصات فنی انتخاب کمد بایگانی دوار زونکن خور از لحاظ کاربردی بهتر است.

ورق مورد استفاده در این محصولات از نمونه های درجه یک با ضخامت 9/. می باشد که شما می توانید در ضخامت های بالاتر و پایین تر نیز آنها را تهیه کنید.

رنگ مورد استفاده برای کمدها از نوع رنگ پودری الکترواستاتیک است که ضدخش، ضد ضربه و ضد رطوبت می باشد.

  • پوشه خوری

این نمونه از کمدهای بایگانی از انواع ثابت هستند، سینی نگهداری اسناد در این محصولات حول یک محور خاص به صورت دایره ای حرکت می کند. چرخش راحت سینی باعث می شود تا کاربر کمد بایگانی دوار را به راحتی حرکت دهد و بدون جابه جایی زیادی به اسناد دست پیدا می کند. تفاوت این نوع از کمدهای بایگانی با نمونه های ثابت و قدیمی در سینی گردان آن می باشد. ارتفاع کمد یکسان است و در انواع چهار و پنج طبقه موجود می باشد که محل مناسبی برای نگهداری انواع کاغذ، زونکن و پوشه آویز می باشد.

کمدی چرخشی زونکن خور

نتیجه گیری

فرآیند بایگانی امری بسیار حساس در سیستم ها و ادارات بزرگ و کوچک هستند. نمونه های ثابت حجم کمی از پرونده ها و اسناد را در خود جای می دادند و در بسیاری موارد جابه جایی و دسترسی به آنها برای کاربر بسیار مشکل است. با طراحی و تولید نمونه های کمد بایگانی دوار علاوه بر افزایش حجم ذخیره سازی پرونده ها و اسناد، مشکل دسترسی و نگهداری پرونده ها نیز حل شده است.

منبع

southwestsolutions

nosinc

صنایع فلزی مهر

سوالات متداول

  • تفاوت کمد بایگانی دوار پوشه آویز و زونکن خور در چیست؟

تفاوت کمد بایگانی پوشه آویز، برای قرار دادن اسناد در پوشه و آویز کردن آن به کار می رود، اما زونکن خور برای قرار دادن زونکن ها در طبقات هستند.

  • مزیت کمد بایگانی دوار چیست؟

کمد بایگانی دوار، به دلیل حالت چرخشی و متحرک بودن، نسبت به کمد بایگانی ثابت بهتر است و دسترسی راحت تری دارد.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0