استفاده از کمد فلزی برای کتابخانه

دسته بندی :مقالات 25 دسامبر 2022 info@sfmehr.com 227
کمد بایگانی فلزی که برای کتاب خانه استفاده می شود

 

می توان دید حفظ وسایل و مرتب بودن آنها تاثیر بسزایی در آرامش ذهن برای انجام کار های روزمره دارد. کمد های بایگانی می توانند در نگهداری و مرتب و سالم نگهداشتن وسایل و اسناد اهمیت بخصوصی داشته باشند؛

که از موارد استفاده از آن می توانیم، به مدارس، دفاتر اسناد رسمی و حتی مجموعه های ورزشی مثل استخر و باشگاه تناسب اندام و…. اشاره کنیم. که ما در این مقاله می خواهیم به موارد استفاده از کمد فلزی برای کتابخانه بپردازیم.

اهمیت استفاده از کمد بایگانی برای کتابخانه

مردم نمی دانند چطور کل زندگی انسان ممکن است با خواندن یک کتاب تغییر کند! پس به راحتی می توان از این جمله متوجه شد، کتاب در زندگی ما اهمیت بخصوصی دارد؛ یکی از روش های نگهداری کتاب در منزل یا محل کارتان می تواند کمد فلزی برای کتاب خانه باشد.

کمد بایگانی فلزی، محلی با استقامت بالا، برای حجم زیاد کتاب هایتان می تواند باشد. طبقه بندی که این نوع کمد دارد، می تواند در چیدمان کتاب ها کمک بخصوصی داشته باشد بدنه فلزی کمد بایگانی می تواند، کتاب های شما را در برابر رطوبت حفظ و نگهداری کند .

نقش کمد بایگانی در طبقه بندی کتاب ها

نوع ساختار و کفیت کمد بایگانی فلزی بصورت طبقه بندی های مختلف است، با جدا کننده هایی که در این کمد به کار رفته است می توان در چیدمان کتاب ها کمک بسزایی برای شما داشته باشد. که در دسته بندی کتاب ها درست مثل کتاب خانه های عمومی، برای پیدا کردن کتاب ها اصولی در چیدمان دارند، به ما کمک کند.

خرید کمد اداری با بهترین قیمت از تولیدی صنایع فلزی مهر

استفاده از کمد فلزی برای کتابخانه می تواند گزینه های بیشتری را پیش روی شما بگدارد؛ و علت آن این است که کمد های بایگانی تنوع بیشتری را نسبت به گزینه های دیگر بعنوان کتابخانه دارند از جمله:

  • کمد بایگانی عمودی
  • کمد بایگانی افقی
  • کمد بایگانی چهار درب
  • کمد بایگانی کشویی
  • کمد بایگانی دوار
  • و….

2 نمونه از کمد های بایگانی فلزی

نحوه نگهداری کمد بایگانی فلزی

کمد های بایگانی در بازار بیشتر در 2 نوع چوبی و فلزی عرضه می شوند. کارایی آنها بستگی به محل استفاده و نوع طراحی داخلی شما برای زیبایی، بستگی دارد؛ کمد بایگانی برای کتابخانه را باید در محل های خشک، بدون رطوبت و مسقف استفاده کرد. نسبت به نوع ضخامت آن باید حجم کتابی که در آن قرار می دهید، دقت داشته باشید که وزن آن را تحمل کنند.

لازم به ذکر است کمد های بایگانی فلزی را می توان با ضد زنگ در برار آب و رطوبت مقاوم نمود.

کمد بایگانی مناسب برای کتابخانه

انواع زیادی کمد بایگانی برای کتابخانه طراحی شده است، که کار ما را در مرتب و دسته بندی کردن کتاب ها راحت تر می کند.

همانطور که در موارد بالا ذکر کردیم کمد بایگانی فلزی را می توان با ماده ضد زنگ مقاوم تر کرد. این نوع کمد، به دلیل ورق آلومینیوم نازک 1.5 میلیمتری وجوش صنعتی که در آن به کار رفته است، وزن سبک تری نسبت به بقیه کمد ها دارد.

بهترین مدلهای نیمکت مدرسه در سال جدید

از این رو کمد بایگانی فلزی، کمد مناسبی برای نگهداری کتاب هایتان می تواند باشد.

استفاده از کمد بایگانی فلزی

نحوه ساخت کمد فلزی برای کتابخانه

در ساخت این کمد نسب به ابعاد و رنگ مورد نظر مشتری، بر روی ورق های فلزی با دستگاه یا قیچی های مخصوص برشی ایجاد می شود، سپس باید این ورق ها خم شده که آن هم با دستگاه مخصوص خودش انجام می پذیرد، و در جای قفل، روی درب کمد سوراخی ایجاد می کنند. در این مرحله از این کار، جوش کاری صنعتی انجام می شود که تکه های به وجود امده را بهم وصل می کنند. سپس لولاها و قفل درب نصب می گردد، که کار این کمد به اتمام می رسد.

نتیجه

در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده کمد فلزی برای کتابخانه پرداختیم. به نوع کاربرد آن در جایگاه های مختلف توضیح دادیم، مثل مراکز درمانی، ورزشی ، اداری و…

همانطور که گفته شد، کمد های بایگانی اهمیت فراوانی برای طبقه بندی کتب دارند، برای استفاده بهتر انواع آن را ذکر کردیم. برای نگهداری آن به مواردی اشاره داشتیم، که پیشنهاد می شود که حتما در موارد ذکر شده دقت نمایید.

بنابراین متوجه شدیم که چه کمد بایگانی برای کتابخانه مانسب تر است، برای اطلاعات بیشتر شما در این مقاله نحوه ساخت کمد بایگانی را در دسترس شما گذاشتیم.

منبع littlefreelibrary _ ieeexplore

صنایع فلزی مهر

 

سوالات متداول

  • چرا کمد بایگانی برای کتابخانه، استفاده بیشتری در اداره جات، دفاتر و … دارد ؟

کمد بایگانی برای کتابخانه، معمولا استفاده بیشتری نسبت به چوبی در اداره جات، دفاتر و شرکت های مختلف دارد. به دلیل مقاوم بودن جنس آن و طراحی زیبایی که درساخت آن استفاده می شود، نسبت به دیگر قفسه ها طراحی جذاب تری برای نگهداری کتاب دارد.

  • آیا برای حفظ کمد بایگانی فلزی برای کتاب خانه در برابر رطوبت و آب، خودمان می توانیم ضد زنگ بزنیم؟

بله می توانید، جالب است بدانید که خود رنگ قابلیت ضد زنگ را دارد ولی شما می توانید برای اطمینان بیشتر این عمل را انجام دهید.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0