۳ ترفند نگهداری کمد اداری

دسته بندی :مقالات 14 دسامبر 2022 info@sfmehr.com 193
۳ ترفند نگهداری کمد اداری

۳ ترفند نگهداری کمد اداری

در محیط های کاری این نظم است که حرف اول را می‌زند. کارکردن در محیطی بی نظم باعث پایین آمدن بازدهی و عدم تمرکز در حین کار می شود.

اگر دقت کرده باشید هر کسب و کاری اولویت اولی به جز ساخت محیطی مناسب برای کارکردن عوامل ندارند و این نشان دهنده اهمیت دکوراسیون در عین نظم است توجه داشته باشید که بعد از خرید کمد اداری حتما نکات نگهداری آن را رعایت کنید.

برای جلوگیری از شلوغی و هرج و مرج در فضای کاری راه حل های زیادی وجود دارد که از جمله این راه حل ها می توان به کمد های اداری ای اشاره کرد که نقش بایگانی را بر عهده دارند.

برای این که هرکس نظم حاکم بر محل کار را برهم نزند الزاما باید هر چیزی را در جای مناسب خود قرار داد و لازمه چنین کاری داشتن کمد و قفسه های مناسب و جادار است که در عین حال به خوبی طبقه بندی شده باشند.

در این صورت هر زمان که کارکنان احتیاج به پرونده یا فایلی داشته باشند سریع‌ترین دسترسی را نیز به آن خواهند داشت. تا اینجای کار به نقش مهم کمد بایگانی و کتابخانه های اداری در نگهداری و دسته بندی فایل و اسناد در شرکت‌ها پی بردیم.

باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از بروز مشکلات که مهم ترینشان همان اختلال در نظم است، باید در نگهداری از این کمد ها با روش هایی که در ادامه به آن می پردازیم دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 3 اشتباه متداول هنگام خرید کمد اداری فلزی

۳ ترفند نگهداری کمد اداری

نگهداری در جای خشک و بدون رطوبت

برای این که از کمد های اداری به خوبی نگهداری کنید ابتدا باید با جنس و ساختار آن آشنا شوید. کمد های اداری معمولا یا جنس‌ فلزی دارند و یا چوبی بوده و از ام دی اف ساخته شده اند.

اگر دقت کرده باشید کمد اداری فلزی در بین شرکت ها و ادارات مختلف معمولا از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده وجذاب تر به نظر می‌ رسد. از دیگر مزایای این کمد اداری این است که درست همان ساختار سازمان یافته ای را که می خواهید به محیط کاری تان می‌دهد و برای سازماندهی به تمامی اسناد و مدارک دور از انظار بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: کمد بایگانی چیست و برای چه مکانهای مناسب می باشد؟

علاوه بر کمد ها، اکثر ملزومات اداری که در دکوراسیون داخلی ادارات استفاده می شوند از جنس فلزی هستند. فلز به دلیل آنکه متریالی مقاوم است طول عمری بالا دارد البته به شرط آن که به نحوه نگهداری از این محصولات توجه شود این گونه حتی عمری طولانی تر خواهند داشت.

همه ما می دانیم که فلزات در اثر برخورد آب یا رطوبت دچار زنگ زدگی می شود. کمد ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ریختن آب یا حتی خیسی کف لیوان ها یا برخورد هر مایع دیگری مخصوصا در طولانی مدت آسیبی جدی به لوازم فلزی اداره شما خواهد زد.

اگر در محیط کار شما میزان رطوبت زیاد است و یا دیوار ها نم برداشته و امکان پس دادن نم به کمد ها وجود دارد باید در درجه اول فکری برای حل مشکل اصلی که همان رطوبت زیاد است بکنید. در قدم بعدی باید کمد را از جایی که احتمال آسیب رسیدن به آن زیاد است جابجا کرده و در فضایی مناسب تر قرار دهید.

۳ ترفند نگهداری کمد اداری

استفاده از رول پلاک جهت اتصال به دیوار

شما هر کمدی را که بخواهید می توانید به دیوار وصل کرده و از ثابت ماندن آن اطمینان حاصل کنید. تنها شروط این کار این است که از کیفیت و دوام گچ دیوار مورد نظر اطمینان حاصل کنید چرا که اگر گچ پوک باشد یا توان نگهداری وزن کمد را نداشته باشد ممکن است با توجه به وزن بالای کمد به راحتی واژگون شود.

این یک فاجعه خواهد بود! البته نکته دیگری که وجود دارد در رابطه با جنس و نوع رول پلاک مورد استفاده است. شما باید رول پلاک را نسب به اندازه کمد انتخاب کنید و همینطور تعداد آن را نیز هماهنگ کنید. مثلا اگر در سمتی از ۴ رول پلاک استفاده کردید در سمت دیگر نیز موظفید از ۴ رول پلاک استفاده کنید تا کمد متوازن باشد.

قرار دادن چوپ زیر پایه های کمد

همانطور که پیش تر گفتیم گاهی لازم است کمد را در اداره از جایی به جای دیگر منتقل کنیم تا در وضعیت بهتری قرار گیرد. در چنین شرایطی خوب است یکی از بزرگترین نقاط ضعف کمد های اداری را بشناسید؛ پایه ها! اگر در حین جابجایی کمد، آن را روی زمین بکشید یا به شکل کج آن را هل دهید و از هیچ چرخ و سطح روانی استفاده نکنید تمام پایه های کمد درگیر خواهد شد.

در نهایت توازن کمد دچار مشکل شده و حتی ممکن است باز و بسته شدن در ها نیز به خوبی صورت نگیرد. مسئله بعدی باز هم به محل قرارگیری کمد در اداره بر می گردد که باید سطحی کاملا صاف و بدون شیب را برای آن در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: مدل های جدید کمد لباسی فلزی در سال جدید همراه با لیست قیمت

با قرار دادن چوب در زیر پایه های کمد نه تنها می توانید توازن کمد را در حالتی استاندارد قرار دهید بلکه حتی با حرکت دادن آن هم آسیب کمتری به پایه های اصلی خود کمد وارد خواهد شد.

مزایای کمد های بایگانی

مدارک و اسناد موجود در تمامی ادارات بسیار با ارزش و مهم اند. علاوه بر نظم آن ها امنیت نگهداری آن ها نیز حائز اهمیت است. فرض کنید در یک اداره مهم یکی از مدارک مربوط به ارباب رجوع گم شود!

نه تنها شهرت و سابقه اداره خدشه دار می شود بلکه حال با دردسری به نام پخش شدن اطلاعات مهم روبرو خواهید شد. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی کمدی که برای بایگانی مدارک و اسناد در نظر گرفته اید بسیار مهم است.

بنابر این حتما توجه داشته باشید کمد بایگانی شما قفل مناسبی داشته باشد تا بتوان از امنیت کامل فایل های درون آن اطمینان حاصل کرد.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0