نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه

دسته بندی :مقالات 4 دسامبر 2022 info@sfmehr.com 795
نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه

ایجاد محیطی که استانداردهای لازم را متناسب با نیازهای دانش آموزان داشته باشد در دوره های مختلف آموزشی بسیار ضروری است. دانش آموزان تقریبا یک چهارم از زمان روزانه خود را در مدرسه سپری می کنند که نزدیک به 80% از آن زمان را به صورت نشسته در حال انجام فعالیت ها آموزشی خود هستند.

نحوه نشستن مناسب روی نیمکت مدرسه از موارد بسیار مهم و حیاتی است. مناسب بودن وسایل آموزشی از جمله میز و صندلی لازمه یک محیط مناسب آموزشی می باشد.

در صورت عدم رعایت نکات استاندارد در طراحی میز و نیمکت ها و طرز صحیح نشستن؛ به مرور زمان باعث آسیب های جدی و اختلالات  اسکلتی – عضلانی در دانش آموزان می شود.

استفاده از وسایل با طراحی مناسب منجر به کاهش خستگی در وضعیت نشسته می شود و تمرکز و یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد. گاهی این قوز کردن ها حین نشستن به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت نیمکت ها می باشد ما در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد نیمکت های مناسب و استاندارد محیط های آموزشی در اختیار شما قرار دهیم.

صنایع فلزی مهر تنها تولید کننده است که بیش از 15 سال سابقه دارد و در این بین توانسته نقش مهمی در تولید کمد اداری و نیمکت های استاندارد مدرسه داشته باشد. از فواید و تاثیرات نیمکت های استاندارد در نحوه نشستن مناسب در ادامه خواهیم گفت؛ کافی است با ما همراه باشید.

نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه

صاف بودن کمر و قوز نکردن

صحیح نشستن دانش آموزان روی نیمکت ها باعث می شود تا دست ها و پاها در وضعیت مناسبی قرار بگیرند و دید بهتری به معلم و تخته کلاس داشته باشند.

چشم ها باید در زاویه مناسبی قرار بگیرند تا نشستن طولانی مدت باعث آزار دانش آموز نشود. در حالتی که دانش آموز صاف می نشیند از عضلات مرکزی بدن خود استفاده می کند که باعث می شود تنفس راحت تر انجام شود و قطعا عملکرد بهتری در یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.

قوز کردن یکی از حالت های نامناسبی است که به مرور به ستون فقرات آسیب می زند و سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد. از آنجایی که در کشور ما از صندلی های قابل تغییر آرگونومی استفاده نمی شود باید به دانش آموزان نحوه صحیح نشستن و استفاده از نیمکت های فعلی را آموزش داد.

مطالب بیشتر: مدل های جدید کمد لباسی فلزی همراه با لیست قیمت

نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه حالتی است که در آن بدن اندکی به سمت عقب متمایل بوده و سرو گردن صاف باشد. کف پاها باید کاملا روی زمین قرار بگیرد و یک زاویه 90 درجه بین کمر و نیمکت ایجاد شود.

بهتر است پس از مدتی دانش آموز از جا بلند شده و وضعیت نشستن خود را تغییر بدهد تا فشار از روی دیسک های بین مهره ها برداشته شود.

نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه

قرار گرفتن پاها روی زمین

یکی از دلایل درد گردن و کمر در دانش آموزان قرار دادن بدن در وضعیت نامناسب است. در نحوه نشستن صحیح روی نیمکت مدرسه، پاها باید به‌صورت صاف روی زمین قرار بگیرد و زانو ها و گودی کمر نسبت به پشتی نیمکت  در زاویه 90 درجه باشند.

دانش آموزانی که نسبت به ارتفاع میز قد کوتاه‌تری دارند و نمی توانند در حالت نود درجه به پشتی نیمکت تکیه بدهند باید کمی به جلوی صندلی بیایند تا پاها روی زمین قرار بگیرد. آویزان بودن پا به مدت طولانی باعث اختلال در جریان خون رسانی می شود.

نحوه نشستن صحیح روی نیمکت مدرسه می تواند از طرف معلم هم آموزش داده شود و در فواصل زمانی مناسب به دانش آموزان اجازه ایستادن و جابجا شدن روی صندلی را بدهند تا این یکنواختی باعث خستگی و درد عضلانی روی نیمکت های چوبی نشود.

نحوه نشستن مناسب روی نیمکت های مدرسه

وضعیت زاویه گردن

گردن به ستون فقرات گردنی یا ستون فقرات c نیز معروف است که از پایه جمجمه شروع می شود و شامل هفت مهره گردنی می باشد. وضعیت ضعیف بدنی و حالت نادرست درحال نشسته، می تواند فشار زیادی به رباط های گردن وارد کند.

بهترین راه برای اطمینان از وضعیت صحیح بدن این است که باید بدن در زاویه قائم قرار بگیرد گوش‌ها باید مستقیما بالای شانه ها و شانه ها در راستای باسن باشد. این کار باعث می شود گردن وزن اضافه ای را تحمل نکند.

مطالب بیشتر: فایل نقشه کشویی چیست و چه مدلهایی دارد؟

نحوه نشستن صحیح روی نیمکت مدرسه اصل مهمی است که باید رعایت شود و جز آموزش های بهداشت مدارس قرار بگیرد.

ارگونومی میز و نیمکت در مدارس

محیط مدرسه باید از نیازهای دانش آموزان پشتیبانی کند. در کلاس های آموزشی امکانات فیزیکی در الویت اول قراردارد. تناسب بین ابعاد وسایل مدرسه، نوع چیدمان نیمکت در کلاس در تمرکز و سلامت دانش آموزان موثر است.

ساخت میز و صندلی در اندازه های مختلف برای تمام دانش آموزان امری مطلوب است ولی از نظر ارگونومی نیمکت ها باید به گونه ای ساخته شوند که همه قادر به استفاده از آن ها باشند.

نیمکت ها براساس دوره تحصیلی دانش آموزان متفاوت است. به طور مثال در دوران پیش دبستانی از متریال پلاستیک و فایبرگلاس جهت ایمنی بیشتر استفاده می شود.

طبق استانداردهای مشخص برای نشیمن نیمکت ها، باید به گونه ای ساخته شوند که نه زانو بیش از حد خم شود و نه پا روی هوا معلق بماند و به خوبی ران پای دانش آموز پوشش داده شود.

تمامی این عوامل در کنار یکدگیر می تواند به نحوه نشستن صحیح روی نیمکت مدرسه به دانش آموزان کمک کند.

جمع بندی

ویژگی های یک نیمکت مدرسه خوب یکی از موثر ترین عامل های یادگیری دانش آموزان است. اهمیت این موضوع به این دلیل است که بیشترین وقت دانش آموزان بر روی نیمکت ها سپری می شود واگر محیطی از لوازم غیر استاندارد استفاده کند باعث بروز خطرات و آسیب های جبران ناپذیر می شود.

نیمکت ها بر اساس مقطع تحصیلی انتخاب می شود و اندازه و ابعاد ایده آل برای هر مقطع تحصیلی طبق اندازه های استاندارد از پیش مشخص شده است. رعایت کردن این موارد از جمله آموزش های لازم به دانش آموزان آن ها را از صدمات احتمالی مصون می دارد.

 

سوالات متداول

  • امکان سفارش به صورت آنلاین وجود دارد ؟

بله شما میتوانید تمامی محصولات صنایع فلزی مهر را از جمله نیمکت مدرسه به صورت انلاین و از طریق سایت سفارش دهید.

  • نحوه نشستن بر روی نیمکت مدرسه مهم است ؟

بله ، نحوه نشستن صحیح روی نیمکت مدرسه بسیار مهم و حیاتی است چرا که در طولانی مدت میتواند اثرات جبران ناپذریری بر روی سلامت شما بگذارد.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0